متقاضیان وام کرونا فقط تا آخر شهریور فرصت ثبت تقاضا دارند

اشرفی با اشاره به اینکه متقاضیان واجد شرایط تا آخر شهریور فرصت دارند که برای ثبت نام تسهیلات به سامانه کارا مراجعه کنند، گفت: ۱۰ موسسه و بانک عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا اشرفی» عصر (17 شهریور) در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه میزان اشتغال تعهد شده خراسان جنوبی در سال جاری 11 هزار و 361 نفر است، گفت: 22 دستگاه اجرایی در زمینه تحقق اشتغال استان در حال انجام اقداماتی هستند و امیداریم که در نیمه دوم سال جاری این میزان را محقق کنیم.

 

وی با بیان اینکه تمام دستگاههای اجرایی استان باید اشتغال ایجاد شده قطعی را در سامانه کارا ثبت کنند، اظهارداشت: سال قبل تعهد اشتغال استان 17 هزار و 157 نفر بود و دلیل کاهش آمار در سال جاری این است که برخی اعتبارات برای حفظ اشتغال صورت گرفت.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون 30 درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است، گفت: در نیمه دوم سال جاری این رقم شتاب بهتری خواهد گرفت.

 

اشرفی با بیان اینکه 977 تعاونی فعال در خراسان جنوبی وجود دارد، ادامه داد: امسال تعاونی های نیمه فعال و یا غیرفعال استان هم فعال خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز 15 تعاونی شایسته تقدیر و یک تعاونی برتر ملی در استان تجلیل شدند، گفت: خراسان جنوبی در سال جاری و سال گذشته یک هم گرایی بین اداره کار و تعاونی ها و بانک های عامل را داشتیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی امسال 9 تعاونی جدید در استان با 180 فرصت شغلی ایجاد شده است، افزود: امید است با گشایشی که در مرزها به وجود آمده است بتوانیم صادرات را در اقلام مختلف تعاونی ها هم داشته باشیم.

 

اشرفی با اشاره به پرداخت تسهیلات به بنگاههای به شدت آسیب دیده از کرونا هم گفت: تاکنون 6 هزار و 629 پرونده به بانک های عامل معرفی شدند که پنج هزار و 891 پرونده با اعتباری بالغ بر 78 میلیارد و 100 میلیون تومان، وام به حساب آنها واریز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه متقاضیان واجد شرایط تا آخر شهریور فرصت دارند که برای ثبت نام تسهیلات به سامانه کارا مراجعه کنند، گفت: 10 موسسه و بانک عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اقدام می کنند.

 

اشرفی اظهارداشت: به متقاضیان واجد شرایط هر نفر بین 6 تا 16 میلیون تومان تا پایان آبان ماه پرداخت خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1092703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha