آسمان گلستان تا پایان هفته جاری بارانی است

​اصحابی گفت: فعالیت سامانه بارشی که از اوایل هفته وارد استان گلستان شده تا پایان هفته جاری تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدیه اصحابی» شامگاه امروز(سه شنبه 17 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از اوایل هفته استان گلستان تحت تأثیر جریانات شمالی قرار دارد و اثرات آن به شکل رشد ابر، کاهش دما و بارش ظاهر شده است.

 

کارشناس هواشناسی گلستان ادامه داد: مردم گلستان توجه داشته باشند که همچنان در فصل گرم سال قرار داریم و ماهیت بارش ها در این فصل به صورت رگباری است و ممکن است برخی از مناطق بارش خوبی را تجربه کنند و برخی دیگر از مناطق بارش قابل توجهی نداشته باشند.

 

وی تصریح کرد: سامانه بارشی که از اوایل هفته به استان گلستان نفوذ کرده سامانه بارشی قدرتمندی نیست و غالب بارش های آن به صورت ملایم و پراکنده است و گاهی اوقات به واسطه این بارش ها، شاهد بارش های رگباری نیز خواهیم بود که آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها دور از انتظار نیست.

 

اصحابی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی برای فردا تقویت می شود و در روز جمعه به واسطه عبور این موج بارشی مناطق شرقی بارش بهتری را نسبت به مناطق غربی خواهند داشت.

 

کارشناس هواشناسی گلستان افزود: غالب بارش ها در ساعات عصر و شب اتفاق می افتد و مناطق کوهپایه ای و کوهستانی بارش های بهتری را تجربه خواهند کرد.

 

وی بیان کرد: از روز شنبه نیز با عبور این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده جوی آرام برای استان گلستان پیش بینی می شود و دمای هوای استان نیز با افزایش دو تا سه درجه ای همراه خواهد بود.

 

کد خبر 1092707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha