زن، اولین و مؤثرترین مربی انسان است

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه زن، اولین و مؤثرترین مربی انسان است، گفت: جامعه ما هم که امروز به عنوان سمبل در مقابل ظلم جهانی ایستاده است نقش مهم آن برای خانواده هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله«سیدعلیرضا عبادی» امروز (۱۸ شهریور) در هشتمین یادواره لشکر فرشتگان استان اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) در یک ورطه حساس به صحنه آمد و وقتی مشاهده کرد امور به نحو دیگری رقم می خورد با یک جمله وصیت بر همه تاریخ اتمام حجت کرد و دخترش زینب(س) را نیز به گونه ای پرورش داد که پیام کربلا را در امتداد تاریخ به گوش همه بشریت رساند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه زنان بزرگ همواره در تاریخ بودند و افتخار به یادگار گذاشتند، افزود: لایه آشکار ارزش شهادت که مقام عندربهم است از شهدای گرانقدر چه در صحنه تاریخ و چه در صحنه نبرد همواره مشاهده می شود.

 

وی ادامه داد: اما لایه پنهان آن این مادران و خانواده ای است که این شهدای والامقام و مردان بزرگ تاریخ را پرورش داده‌اند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه مادر تنها شامل ولادت نسبی نیست، تصریح کرد: زنی که در مکتب اسلام پرورش می یابد تنها این نیست که به عنوان ولادت نسبی این فرزندش است.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: سهم عظیم وراثت مربوط به مادر است لذا در روایت آمده که سرنوشت فرزند بر پیشانی مادر نوشته شده است.

 

وی با بیان اینکه مادر اولین معلم فرزند است، افزود: آن مادری که در تمدن انبیاء الهی مادر باشد، فرزندانی همچون عمار و یاسر پرورش می دهد، همچنان که وقتی سخن از تربیت به میان می آید زن اولین و موثرترین مربی انسان است.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: در اسلام مناسب‌ترین فرصت در شریعت در اختیار زن قرار گرفته است یعنی در تشکیل خانواده هیچ دغدغه ای از زندگی طبق شأن او، نباید داشته باشد البته ما با این آرمان اسلامی هنوز فاصله داریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بالاترین شوق های عبودیت و بندگی خدا در مکتب اسلام برای زنان پیش بینی شده است و هر کاری انجام دهد خداوند به او اجر خواهد داد، افزود: شهدا و علمای بزرگ فرزندان زنان بزرگ هستند و این یک اتفاق نیست.

 

وی ادامه داد: جامعه ما هم که امروز به عنوان سمبل در مقابل ظلم جهانی ایستاده است نقش مهم آن برای خانواده هاست.

 

 

 

 

 

کد خبر 1092789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha