تقلید ریاض از روش صهیونیست‌ها/ فرافکنی آل سعود برای تبرئه از آدم کشی در یمن

نماینده عربستان در سازمان ملل متحددریک اقدام مضحک به خاطر دفاع انصارالله از ملت و سرزمینش به به شورای امنیت نامه ای ارسال کرده است و خواستار مواخذه یمنی‌ها شده است،اما فراموش کرده است که شش سال تمام عربستان به جان و مال وناموس این ملت حمله کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الواقع السعودی، در یک اقدام مضحک و مشمئزکننده، «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به شورای امنیت خواست تا جماعت انصارالله را که از کشور و ملت خود در مقابل حمله رژیم سعودی دفاع می کنند، مجازات و بازخواست کنند.

 

المعلمی در نامه خود به شورای امنیت مدعی شد که جماعت انصارالله یمن غیرنظامیان منطقه الشرقیه و منطقه های جازان و نجران در عربستان را در چهارم سپتامبر با شلیک سه موشک بالستیک و سه پهپاد بمب گذاری شده هدف قرار داده است که این اقدام یک جنایت شنیع جنگی و نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه است.

در این نامه آمده است: این اقدام تروریستی غیرنظامیان بی گناه را هدف قرار داد. باید حوثی ها پاسخگوی این مسئله باشند.

 

نماینده عربستان در سازمان ملل متحد تاکید کرد: عربستان همه تدابیر لازم و بازدارنده را برای حمایت از سرزمین و امکانات ملی خود اتخاذ کرده است. این اقدامات خصمانه فراملی متوقف شود و براساس قوانین بین المللی بشردوستانه، از غیرنظامیان حفاظت شود.

المعلمی از شورای امنیت خواست تا به شدت این اقدامات را محکوم کند و مسئولیت خود را در قبال حوثی ها و تجهیز تسلیحات آنها برعهده بگیرند و آنها از منابعی که باعث تامین مالی برای اقدامات تجاوزکارانه می شود و امنیت و صلح بین الملل را تهدید می کند، محروم کند.

 

این نامه نماینده عربستان در سازمان ملل متحد به شورای امنیت درحالی است که بارها مسئولان یمنی و ملت یمن به خاطر نقض حقوق بشر و بمباران منازل، بیمارستان ها، زیرساخت ها و مدارس توسط  ائتلاف سعودی که جان هزاران غیرنظامی بی گناه را گرفته شده است، به محافل بین المللی از جمله شورای امنیت و سازمان ملل نامه نوشتند و اعتراض کردند. اما این محافل بین المللی از جمله سازمان ملل با راهکارهای متفاوت عربستان ازجنایت جنگی در حق ملت فلسطین تبرئه کردند یا این شکایت ها و اعتراض ها را نادیده گرفتند.

 

در همین حال، هفته های گذشته عربستان  شدت حملات خود به یمن را افزایش داده است، به طوری که مناطق مختلف یمن را به شدت بمباران کرده است و در این کار از گروهک های تروریستی داعش و القاعده برای جلوگیری از رسیدن نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی حامی صنعا کمک گرفتند تا این نیروها مأرب را آزاد نکنند.

عربستان همچنین حلقه محاصره خود بر ملت فلسطین را تنگ تر کرده است و از رسیدن کشتی غذا و سوخت به بنادر یمن باهدف گرسنه ماندن یمنی ها و تحقیر بیشتر آنها ممانعت کردند.

 

این درحالی است که انصارالله از حق مشروع خود در دفاع از کشور و ملت شان استفاده می کند. هفتمین عملیات یمنی با 10 پهپاد و شش موشک بالستیک با هدف حمله به آرامکو در ظهران و راس تنوره و از کار انداختن فعالیت آنها انجام شد.

اما موشک هایی که عربستان مدعی است که ملت عربستان را هدف قرار داده است. تنها ادعاهای واهی و دروغین است . فیلم های ویدیویی منتشر شده در رسانه های نشان می دهد که موشک های پاتریوت در منطقه الضاحیه در الدمام فرود آمده است و ادعاهای رژیم سعودی رد شده است.

 

رژیم سعودی می خواهد یمن را اشغال کند و بر یمنی ها کنترل پیدا کند، اگر با مقاومت ملت یمن روبه رو شد، آنها را بکشد و گرسنگی بدهد. این اقدام تروریستی به شمار می آید و باید به طور کامل پاسخگوی این وضعیت باشند. رژیم سعودی از رژیم صهیونیستی تقلید می کند.همان کاری که صهیونیست ها با فلسطینی ها انجام می دهند، کشورشان را اشغال کردند، زنان، مردان، بزرگان و کودکان شان در صورت مقاومت می کشند و به آنها برچسب تروریست می زنند.

کد خبر 1092964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha