ساخت سریال سایه های رعنا با هدف ترویج و احیای وقف در گلستان

حجت الاسلام سلیمانی فرد از ساخت سریال سایه های رعنا با هدف ترویج و احیای وقف در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» شامگاه امروز (چهارشنبه ۱۷ شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان اوقاف  و امور خیریه از استان های پیشگام در عرصه وقف و امور خیریه و اماکن متبرکه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: با توجه به جاذبه های طبیعی و همچنین وحدت اقوام و مذاهب مختلف گلستان تصمیم گرفتیم برای ترویج فرهنگ وقف گام برداریم و در این راستا ساخت سریال سایه های رعنا به همت روابط عمومی اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما و با همکاری دستگاه های اجرایی و گروه های مردم نهاد  استان ساخته می شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد؛ این سریال بتواند فرهنگ وقف را در راستای سند ملی وقف که برای نسل نو رونمایی شد از دریچه زیبای هنر و رسانه ملی ترویج کند و بتواند پشتوانه ای برای رفع نیازهای مردم و احیای وقف باشد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد خاطرنشان کرد: نهادهای مختلف نظامی و انتظامی، صدا و سیما و دستگاه های اجرایی دیگر در ساخت این سریال با ما همکاری کردند، همچنین بازیگران ملی و بومی استان در این سریال ایفای نقش خواهند داشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: امیدوارم فرهنگ و سنت حسنه وقف برای آیندگان به یادگار بماند و همچون گذشته گره گشای مشکلات مردم در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و کارآفرینی باشد و این مولفه ها با زبان و لسان زیبای هنر و رسانه متجلی شده و کارکردها و ابعاد مختلف وقف را با هنرمندی نویسنده و کارگردان و تهیه کننده به نمایش می گذارند.

 

وی تصریح کرد: کارهای هنری دیگری مانند تله فیلم و تئاتر با مشارکت صدا و سیما و برخی از دستگاه های اجرایی با مضامین مختلف اعم از زیارت، تعالی فرهنگ وقف، احسان و نوع دوستی تولید کردیم اما در حوزه سریال این اولین کار ما است.


گفتنی است؛ روند تولید سریال سایه های رعنا دوم تیر ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ به پایان می رسد.

 

کد خبر 1093000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha