کلنگ‌ زنی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و بازساختی در زنجان

بزرگترین انستیتو و مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در استان زنجان، با اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌ زنی شد .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنجشنبه ۱۸ شهریور در حاشیه سفر چندساعته به زنجان، از مرکز واکسیناسیون خودرویی دانشگاه، طرح توسعه ۴۴۰ تخت‌خوابی بیمارستان ولیعصر، و انجمن‌های خیریه مهرانه و ام اس بازدید کرد .

 

بهرام عین‌اللهی در ادامه، باحضور در شهرستان سلطانیه، بزرگترین انستیتو و مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در استان زنجان را که با همت خیر محترم، زنده‌یاد حاج عباس نجفی، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان، احداث می‌شود را، کلنگ‌زنی نمود .

 

این مرکز تحقیقاتی دارای تولید سلول با ایجاد کلین روم‌های پیشرفته، بانک سلول با ایمن‌ترین روش‌ها، پیوند سلول با بکارگیری پزشکان متخصص، راه‌اندازی بیمارستان ۱۰۰ تا ۲۰۰ تختخوابی و ایجاد فضاهای اقامتی و رفاهی جهت پرسنل و مراجعین، با اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومان احداث می‌شود .

 

استقبال از راه‌اندازی انستیتو سلول‌های بنیادی در استان زنجان

 

وزیر بهداشت در این مراسم اظهار کرد: استان زنجان مزیّن به خیرین بزرگواری است که نقش بسیار مهمی در توسعه و ارتقای سلامت این منطقه داشته و دارند، و به عنوان خدمتگزار مردم از خیرین سلامت تقدیر و تشکر می‌کنم . 

 

عین اللهی با بیان اینکه مردم در ساختن کشور مشارکت می‌کنند و این کار در استان زنجان به خوبی انجام شده است افزود: اقدامات خیرین سلامت، باقیات صالحاتی است که تا سال‌های سال برای آنها ثواب به همراه دارد.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: علوم پزشکی در دنیا دچار تحول بزرگی شده و خواهد شد، که یکی از تحولات مهم عرصه پزشکی، سلول درمانی و سلول‌های بنیادی است.

 

وی ادامه داد: در دنیا دومین تجارت بزرگ بعد از نفت، دارو است، و برخی شرکت‌های دارویی مانع از این می‌شوند که علوم دیگر پزشکی به دلیل منافع زیاد خودشان، رشد کنند.

 

این مسئول تاکید کرد: سلول‌های بنیادی قدمتی حدود سه دهه دارند و نقش بسیار عمده‌ای در آینده پزشکی خواهند داشت.

 

عین‌اللهی اضافه کرد: حدود ۲۰ سال پیش استفاده از سلول‌های بنیادی را در چشم به ویژه برای جانبازان شیمیایی آغاز کردم و تحول عظیمی در این حوزه رخ داد. و امروز در حوزه سلول‌های بنیادی در دنیا جزو ۵ کشور اول هستیم. و در آینده برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از سلول‌های بنیادی استفاده خواهد شد.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: وقتی بحث راه‌اندازی انستیتو سلول‌های بنیادی در استان زنجان مطرح شد، مورد استقبال بنده قرار گرفت، چون آینده کشور را قطعا متحول خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه در آینده برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از سلول‌های بنیادی استفاده خواهد شد و شاید بیماری دیابت را بتوان به جای تزریق انسولین، با سلول‌های بنیادی که در پانکراس ایجاد می‌شود، درمان کرد، ادامه داد: اکنون در بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های چشمی، پیوند مغز استخوان و بیماری کبدی از سلول‌های بنیادی استفاده می‌شود .

 

این مسئول اظهار کرد: اغراق نیست بگوییم در خاورمیانه، امکانات و تجهیزات مربوط به سلول‌های بنیادی ایران، بی‌نظیر است و اینکه در منطقه تاریخی سلطانیه که ما هویت داریم، قرار است چنین مرکزی ایجاد شود، جای تقدیر دارد. و امیدواریم این مرکز در آینده در بعد فراملی در جذب گردشگر سلامت، نقش مهمی داشته باشد و کشور ما را در دنیا ممتاز کند.

کد خبر 1093030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha