واحد فرآوری شیشه در نهبندان احداث شود

جرجانی با تاکید بر اینکه سیلس در نهبندان با عیار ۹۹ درصد وجود دارد، گفت: برای استفاده از این ظرفیت و پتانسیل درخواست داریم تا واحد فرآوری شیشه در این شهرستان جهت کمک به توسعه اقتصاد احداث شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس جرجانی» دقایقی پیش در شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، اظهار داشت: در حوزه معدن خراسان جنوبی ۱۳ هزار نفر و در حوزه تجارت این استان ۸۷ هزار نفر فعالیت دارند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به محصولات تولیدی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در این استان محصولاتی از جمله تایر، کنسانتره مس، کک، مواد شوینده، کاشی و سرامیک و خوراک دام و غیره تولید می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: سازمان صمت خراسان جنوبی در جهت حل مشکلات واحدهای صنعتی این استان طی پنج ماه اخیر بیش از ۴۲ جلسه برگزار کرده است.

 

جرجانی با بیان اينکه بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است، گفت: با پیگیری های انجام شده ۱۱ پروژه بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای ایجاد فرصت اشتغال برای هزار و ۵۰۰ نفر در حال اجرا شدن است.

 

رییس صمت خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت معدن طلا در خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود ۷۰۰ کیلو طلا تا پایان سال در استان استحصال شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۸ ماده معدنی شناخته شده در این استان وجود دارد، افزود: منیزیت، خاک های صنعتی، کک، سنگ های تزئینی، فلورین، پتاس، سرب و روی بی نظیری در این استان وجود دارد.

 

جرجانی با بیان اینکه ۳۴ هزار واحد صنفی در استان داریم، ادامه داد: به ازای هر ۲۲ نفر یک پروانه صادر شده است و متاسفانه حوزه صنعت و معدن به سمت اصناف حرکت کرده است.

 

رییس سازمان صمت خراسان جنوبی به بحث فرش استان اشاره کرد و گفت: ۵۰ هزار بافنده در استان خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند و در زمینه فرش ۲ برند جهانی از استان خراسان جنوبی ثبت شده است.

 

جرجانی با بیان اینکه ۳۰ درصد از صادرات کشور در خراسان جنوبی رخ می دهد، ادامه داد: در همین راستا درخواست داریم تا توجه ویژه ای به مرز و بازارچه های مرزی این استان داشته باشید چرا که زیرساخت های کافی برای رونق تجارت در این استان وجود ندارد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: کوله بری در استان خراسان جنوبی وجود ندارد و برای همه مرزنشینان کارت پیله وری صادر شده است و صادرات بدون واردات اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اجرای طرح های ریسندگی و بافندگی در طبس و بشرویه گفت: متاسفانه هنوز اصلاحیه لازم برای اجرای این طرح ها در استان صادر نشده است و سرمایه گذار آن آماده همکاری است و درخواست داریم تا هر چه سریع تر مشکلات این طرح برطرف شود.

 

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سیلس در نهبندان با عیار ۹۹ درصد وجود دارد، ادامه داد: برای استفاده از این ظرفیت و پتانسیل درخواست داریم تا واحد فرآوری شیشه در این شهرستان جهت کمک به توسعه اقتصاد احداث شود.

 

جرجانی با بیان اینکه در دولت های مختلف اعلام کردیم تا مشوق های خاص برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شود، افزود: این استان مستثنی از دیگر استان ها نیست و خواهشمندیم تا مشوق خاصی جهت جذب سرمایه گذار در نظر بگیرید.

 

رییس سازمان صمت خراسان جنوبی در پایان به مشکلات واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی استان جهت تامین گاز دچار مشکل هستند و درخواست کمک جهت تامین زیرساخت های لازم به خصوص برای واحدهای معدنی استان هستیم.

 

 

کد خبر 1093140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha