​۹۰ درصد از فرهنگیان گیلان دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند

​حیدرزاده با اعلام این خبر که در حال حاضر ۹۰ درصد از فرهنگیان گیلان دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند گفت: آمار واکسیناسیون فرهنگیان استان گیلان به زودی به مرحله صد در صدی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» شامگاه جمعه( 19 شهریور) طی گفتگویی در پاسخ به این پرسش که برای واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان گیلان چه اقداماتی انجام شده است اظهار داشت: از پنجم مرداد امسال روند واکسیناسیون فرهنگیان در سراسر کشور شروع شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در استان هم روند واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان از اوایل مرداد آغاز شد تصریح کرد: واکسیناسیون معلمان در استان گیلان تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشت البته در شهر رشت به علت وسعت زیاد و جمعیت بالا مقداری پوشش صد در صدی زمان‌بر و سخت است.

 

حیدرزاده با تاکید بر اینکه واکسیناسیون دز دوم فرهنگیان در بسیاری از شهرستان‌های گیلان در حال اتمام است ابراز داشت: در یکی دو روز گذشته سهمیه واکسن خوبی از سمت وزارت بهداشت و درمان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفت و ما توانستیم به روند واکسیناسیون مردم به ویژه فرهنگیان شتاب بدهیم.

 

وی واکسیناسیون کامل تمامی فرهنگیان استان گیلان تا قبل از شروع سال تحصیلی را برنامه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی دنبال می‌کند اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر تزریق دز اول واکسن به فرهنگیان و معلمان گیلان به بالای 90 درصد رسیده و روند تزریق دز دوم هم به تازگی در سطح استان شروع شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از ششم شهریور تزریق دوز دوم واکسن فرهنگیان در کشور شروع شد اذعان کرد: در استان گیلان از ششم شهریور به غیر از مقدار 10 هزار دز واکسن برکت سهمیه اختصاص داده شده‌ای نداشتیم بنابراین فقط توانستیم دز دوم واکسن برکت فرهنگیان استان را تزریق کنیم.

 

حیدرزاده با تاکید بر اینکه در چند روز اخیر سهمیه‌های لازم واکست کرونا از انواع مورد نیاز و در راستای پیگیری روند تزریق دزهای دوم به گیلان اختصاص داده شده است افزود: مطمئنا ما در گیلان آمار واکسیناسیون خود را به زودی به صد در صد می‌رسانیم مگر اینکه خود فرهنگیان به تزریق واکسن رضایت نداشته باشند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا علوم پزشکی درباره واکسیناسیون کامل اولیاء دانش آموزان تا شروع سال تحصیلی برنامه خاصی دارد یا خیر اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان تاکنون برنامه‌ای در این مورد به ما ابلاغ نکرده است و اولیاء دانش‌آموزان در اولویت تزریق قرار نگرفتند و فعلا واکسیناسیون به صورت نوبت‌بندی با شرایط سنی انجام می‌شود.

 

 

کد خبر 1093193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha