۳ شهرستان خراسان جنوبی از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند

طبق آخرین رنگ بندی وضعیت کرونایی کشور، شهرستان های قاین، سرایان و بشرویه از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، هفته گذشته ۶ شهرستان بیرجند، طبس، قاین، نهبندان، سرایان و بشرویه در خراسان جنوبی در وضعیت قرمز رنگ بندی کرونایی قرار داشتند که با همکاری خوب مردم این هفته شاهد خارج شدن سه شهرستان از وضعیت قرمز به نارنجی بودیم.

 

طبق آخرین رنگ بندی وضعیت کرونایی کشور شهرستان های «قاین، سرایان و بشرویه» که هفته قبل در ردیف شهرهای با وضعیت قرمز قرار داشتند، طبق آخرین اعلامیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

هم اکنون طبق آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان های خراسان جنوبی شهرستان های بیرجند، طبس و نهبندان در وضعیت قرمز،  شهرستان های فردوس، درمیان و زیرکوه در وضعیت نارنجی و خوسف و سربیشه هم در وضعیت زرد قرار دارند.

 

طبق آخرین وضعیت آماری کرونا در خراسان جنوبی روز گذشته(۱۹ شهریور) ۳۷۹ تست آزمایش عادی کرونا در استان گرفته شده که از این تعداد ۱۲۴ مورد مثبت شامل ۹۵ مورد سرپایی بودند و ۲۹ مورد هم بستری شدند.

 

هم اکنون ۳۱۵بیمار تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد تست ۱۸۰ مورد مثبت است. همچنین ۳۷ بیمار کرونایی در آی سی یو بستری هستند که حال ۱۳نفر خیلی مساعد نیست.

 

از ابتدای بیماری کرونا تاکنون ۸۲ هزار و ۳۹ تست عادی کرونا در استان گرفته شده که از این تعداد ۳۰ هزار و ۱۱۶ نفر مثبت اعلام شدند. همچنین با فوت یک مورد جدید در روز گذشته تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان به هزار و ۹۹ نفر رسید.

 

با تزریق ۷ هزار و ۸۸۴ دز واکسن در روز گذشته، آمار کل افراد واکسن زده در استان به ۳۶۸ هزار و ۷۰۸ نفر رسید که از این تعداد ۲۲۹ هزار و ۲۴۴نفر دز اول و ۱۳۹ هزار و ۴۶۴نفر دز دوم را تزریق کردند.

 

طبق اعلام کارشناسان و وزارت بهداشت همچنان تنها راه محافظت در برابر بیماری منحوس کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن است.

کد خبر 1093205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha