قدردانی سفیر بزرگ‌ترین کشور اسلامی از تلاش آستان مقدس حسینی برای برقراری ارتباط بین ملت‌ها

سفیر جدید اندونزی از تلاش آستان مقدس امام حسین(ع) و نماینده آیت الله سیستانی در برقراری ارتباط بین ملت هاو تقویت ارزش های ارتباطی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از dar-alquran، «ایلمار ایوان لوبز» سفیر جدید اندونزی در عراق با اشاره به تجربه زیارت از آستان مقدس امام حسین(ع)گفت: این تجربه به تقویت ارتباط بین ملت ها کمک می کند.

لوبز همچنین  ازتلاش گسترده کادر آستان مقدس حسینی در این زمینه قدردانی کرد.

سفیر اندونزی این سخنان را در دیدار با یک هیئت از دبیرخانه آستان مقدس حسینی در مقر سفارت اندونزی در بغداد ایراد کرد.

 

این هیئت به ریاست «شیخ حسن منصوری» مشاور دبیرکل امور قرآنی و با حضور استاد «حیدر راضی ناصر الشمرتی» رئیس اداره آسیا و استرالیا در وزارت امور خارجه عراق و استاد «تری بروتو کوسومو» وابسته فرهنگی سفارت اندونزی با سفیر اندونزی دیدار کردند.

 

منصوری در این دیدار تبریکات آستان مقدس حسینی را به سفیر جدید اندونزی ابلاغ کرد و برای وی موفقیت در ماموریتش را آرزو کرد.

وی گفت: این دیادر با هدف برقرار ارتباط پایدار با سفارت اندونزی در عراق انجام شده است.

 

اعضای این هیئت یاداشتی درباره روابط کلی و دیدارهای متقابل بین دو طرف را ارایه دادند، همچنین تعدادی از نشریات رسانه ای از جمله مهم ترین آن «سفر آیات بین ملت‌ها و فرهنگ‌ها» که در آن برنامه ها و فعالیت های قرآنی این آستان در کشورهای شرق آسیا مستند شده است، اهدا شد.

 

این هیئت درباره نقش مرجعیت عالی دینی در تقویت راه های همزیستی مسالمت آمیز بین اقشار و مذاهب مختلف و تلاش آستان حسینی و روش های مختلف آن در این زمینه را توضیح داد.

 

در همین حال، سفیر اندونزی نیز با تشکر و قدردانی از دیدار با این هیئت، از متولی شرعی آستان مقدس حسینی و نقش موثر وی در تقویت ارزش های ارتباطی و تجلیل از علمای اندونزی را تشکر ویژه کرد.

 

آستان مقدس امام حسین(ع) از دو سال پیش میزبان هیئت های علمی و شخصیت های دینی برجسته از جمله شورای علمای اندونزی بوده است.

کد خبر 1093300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha