روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی نزولی است

دهقانی فیروزآبادی گفت: روند نزولی بیماری کرونا از دو هفته قبل در خراسان جنوبی شروع شده است و همچنان تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز (۲۰ شهریور) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: روند نزولی بیماری کرونا از دو هفته قبل در استان شروع شده است و همچنان تداوم دارد که شاهد خارج شدن سه شهرستان از وضعیت قرمز به نارنجی بودیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) از نظر شیوع کرونا قرار دارند و شهرستان‌های بشرویه، سرایان، قاین، درمیان، زیرکوه و فردوس به رنگ نارنجی (پرخطر) و خوسف و سربیشه نیز در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

 

وی ادامه داد: در اوج پیک پنجم کرونا ۳۸۲ بیمار کرونایی طی یک هفته در بیمارستان‌های استان بستری شدندکه اکنون به ۲۳۹ مورد کاهش یافته است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به رتبه‌بندی استان‌ها از نظر شاخص‌های کووید-۱۹ در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: همچنین میانگین سن فوتی‌های کرونایی در استان ۷۱ سال است.

 

وی میانگین سنی بیماران بستری مشکوک به کرونا در استان را ۵۴ سال دانست و افزود: شاخص درصد کشندگی در بستری مشکوک- محتمل قطعی کووید-۱۹ در خراسان جنوبی ۵.۳ درصد است که از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به انجام ۲۵۹ مورد بازدید از واحد صنفی از ۱۱ تا ۱۴ شهریورماه، ادامه داد: در این بازدیدها به ۱۶۳ مورد واحد متخلف اخطار و به محاکم قضایی معرفی و هشت مورد پلمپ شد.

 

دهقانی فیروزآبادی از انجام ۱۷۲ مورد نظارت بهداشتی در ادارات استان خبر داد و گفت: در این مکان ها تهویه مناسب ۹۷ درصد و استفاده از ماسک به ۹۷.۷ درصد رسیده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: میانگین جمعیت بالای ۱۸ سال استان که تزریق واکسن نوبت اول برای آنها انجام شده، ۴۰.۴ درصد است که این میزان در کشور ۳۵.۶درصد است و ما پنج درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در کل کشور ۱۹.۶ درصد جمعیت هدف (جمعیت بالای ۱۸ سال) کشور دز دوم واکسن را تزریق کردند که در استان این میزان ۲۴.۴ درصد است.

 

وی از پیگیری راه اندازی پنج مرکز تجمعی واکسیناسیون دیگر در سطح استان خبر داد و گفت: تاکنون ۸۱.۷ درصد واکسن های تحویلی استان تزریق شده است.

کد خبر 1093332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha