روزانه بیش از ۱۵ هزار دز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه بیش از ۱۵ هزار دز واکسن در استان تزریق می شود، گفت: این عدد به ۳۰ هزار نفر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۲۰ شهریور ماه) در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، میانگین تزریق واکسن در کشور ۳۶ درصد اما در استان ۴۷ درصد است، افزود: همه در پی این هستیم که  تزریق واکسیناسیون در استان سرعت بگیرد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، هم اکنون افزون بر ۶۰ هزار دز واکسن ذخیر در استان داریم، گفت: تلاش کنیم تا ظرفیت برای واکسیناسیون با افزایش مراکز ۲ برابر شود.
 

وی با اشاره به اینکه، هم اکنون روزانه بیش از ۱۵ هزار دز واکسن در استان تزریق می شود، ادامه داد: این عدد به ۳۰ هزار نفر افزایش یابد.
 

کلانتری با بیان اینکه، پیک سوم کرونا در استان روند نزولی دارد، تاکید کرد: با ادامه رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، از این فرصت برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون و تنفسی برای جامعه سلامت استان استفاده شود.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس پیش بینی ها، میزان مرگ و میر ناشی از پیک سوم کرونا در استان بیش از سه برابر فوتی های اخیر برآورد شده بود، اما عواملی چون واکسیناسیون، افزایش نمونه گیری، نظارت ها و افزایش میانگین پروتکل های بهداشتی در کنار زحمات مجموعه سلامت استان این وضعیت کنترل شد.
 

وی به ادامه نمونه گیری ها در استان تاکید کرد و یادآور شد: میانگین نمونه گیری در کشور ۳۶ و در استان ۴۳ درصد است و این روند باید ادامه داشته باشد. 
 

کلانتری تاکید کرد: میانگین رعایت پروتکل ها در استان هم اکنون ۷۹ درصد است و باید تلاش برای رسیدن به ۹۰ درصد ادامه یابد.
 

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به فراهم کردن زمینه برای واکسیناسیون تمام دانشگاهیان و فرهنگیان استان تاکید کرد.
 

وی به ادامه روند نظارت ها توسط کمیته نظارت در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: هر دستگاه دولتی و خصوصی که در رعایت شیوه نامه های بهداشتی تعلل کند با آن برخورد شود.
 

کلانتری بر فرهنگ سازی بیشتر از طریق فضای مجازی، صدا و سیما و رسانه های مختلف برای رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیشترین عوامل شیوع بیماری کرونا را تجمعات، مراسمات و تشییع جنازه ها دانست و گفت: برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت و جان مردم، بیشتر به صورت غیرحضوری و  از طریق فضای مجازی استفاده شود.

کد خبر 1093402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha