بارگذاری ۸۶ طرح در سامانه انتقال آنی مجوزهای سرمایه‌گذاری

استاندار خراسان شمالی گفت: در سامانه انتقال آنی مجوزهای سرمایه گذاری صادر شده (طرح ولایت) در استان، به صورت آزمایشی مجوزهای بی نام سرمایه گذاری برای ۸۶ طرح با دو هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان اعتبار به دو زبان فارسی و انگلیسی بارگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ عصر امروز شنبه استاندار خراسان شمالی در مراسم  رونمایی از سامانه انتقال آنی مجوزهای سرمایه گذاری صادر شده (طرح ولایت) عنوان کرد: این سامانه به منظور سرعت بخشیدن به عملیات اخذ مجوز برای سرمایه‌گذران در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود.

 

 

"محمدعلی شجاعی" با بیان اینکه در هیچ جای جهان به صورت آنی و بدون فوت وقت مجوز سرمایه گذاری صادر نمی‌شود، اظهار کرد: بروکراسی‌های اداری همیشه به عنوان یکی از دست اندازهای پیش روی سرمایه‌گذران مطرح می‌شود تا جایی که گاه سرمایه‌گذار پشیمان می‌شود عطای سرمایه‌گذاری را به لقایش می‌بخشد و همین چالش باعث راه‌اندازی این سامانه شد.

 

 

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه راه اندازی این سامانه زمان صدور مجوز سرمایه گذاری را صفر خواهد کرد، گفت: تمامی مجوزهای لازم از جمله تهیه طرح توجیه فنی و اقتصادی، واگذاری زمین، استعلام تمامی دستگاه‌ها، کارگروه‌ها و موافقت اصولی و جواز تأسیس صادر و بانک عامل برای ارائه تسهیلات مشخص شده است و سرمایه گذار قرار نیست به هیچ‌یک از ادارات مراجعه کند.

 

 

به گفته شجاعی در این سامانه ظرفیت معادن هم مورد توجه قرار گرفته است و ۱۹۲ میلیارد تومان فقط به طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن اختصاص یافته و ۷۶۲ میلیارد تومان هم مربوط به ٣٢ پروژه ناتمام بخش دولتی به بخش خصوصی است.

 

 

شجاعی عامل موفقیت‌ها و انسجام  استان را داشتن روحیه مشارکت و انگیزه کار کردن مدیران دانست و گفت: در این شرایط نه چندان خوب کشور جو همکاری و وفاق در استان حاکم است و‌ با همه‌ محدودیت‌ها کار کردن برای مردم و دست‌یابی به توسعه در رأس همه‌ امور قرار دارد.

 

 

گفتنی است؛ پیش از رونمایی سامانه انتقال آنی مجوزهای سرمایه گذاری صادر شده (طرح ولایت)، از اداراتی که توانستند در بخش  کشوری جشنواره شهید رجایی مقام بیاورند، تقدیر شد.

 

 

کد خبر 1093529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha