دانش‌آموزان در فضای مجازی آموزش می‌بینند

اخلاقی گفت: براساس ابلاغیه وزارت آموزش و پروش و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از اول مهر سال جدید آغاز و دانش‌آموزان به‌واسطه فضای مجازی آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«جابر اخلاقی» شب گذشته( ۲۰ شهریور)در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش آستارا که با موضوع پروژه مهر در محل سالن جلسات این اداره برگزار شد،اظهارکرد: براساس ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از اول مهر سال جدید آغاز و دانش‌آموزان به‌واسطه فضای مجازی آموزش می‌بینند.

 

معاون آموزش متوسطه اداره ‌کل آموزش و پرورش گیلان با بیان‌اینکه ۹۵ درصد از مدارس این استان برنامه درسی خود را تنظیم کرده‌اند، افزود: مدارس گیلان آماده بازگشایی برای سال تحصیلی جدید هستند.

 

وی با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس قرار است تدریجی باشد، تصریح‌کرد: در رابطه با آموزش حضوری دانش‌آموزان، برای مدارس کم‌جمعیت روستایی عشایری برنامه‌ریزی و تمرکز شده است.

 

اخلاقی گفت: حضوری بودن برگزاری کلاس‌های درس دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید نیاز به مجوزهایی دارد که باید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شود.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری مانور بازگشایی مدارس این استان خبر داد و افزود: این مانور در روز ۲۸ شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: در این رابطه باید فرم‌های شماره یک، دو و سه توسط مدیران واحدهای آموزشی تکمیل و چک ‌لیست بازگشایی مدارس بررسی و نقاط ضعف و مشکل احصا و برطرف شود.

 

اخلاقی، وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس بندر آستارا را خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در سامانه سیدا ثبت‌نام کرده‌اند.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان‌اینکه ثبت‌نام ۱۵ هزار و ۸۵۵ تایید شده است، تصریح‌کرد: به لحاظ آماری برای آموزش و پرورش بندر آستارا یک رقم بسیار خوب است.

 

وی پوشش حداکثری دانش‌آموزان و ارائه مطالب درسی به آنها با ابزارهای نوین آموزشی را شعار امسال آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان‌کرد: این موضوع باید در اولویت قرار گیرد.

 

اخلاقی گفت: اطلس دسترسی دانش‌آموزان به ابزارهای آموزشی باید در تمام مدارس تدوین و موجود باشد.

کد خبر 1093633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha