نقشه راه فعالیت رمز ارزها در کشور مشخص شود

طیبی با اشاره به بلاتکلیفی در خصوص رمز ارزها در فضای اقتصاد کشور گفت: نقشه راه فعالیت رمز ارزها در کشور مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نادر طیبی»، امروز (یکشنبه 21 شهریور) در جلسه کمیسیون تخصصی انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس که با حضور اعضای آن برگزار شد، به موضوع بررسی مشکلات رمز ارز ها بر ساختار صنعت پرداخت، گفت: در بحث رمز ارز ها مشکلی اصلی، نبود متولی مشخص، قانونی و اصلی جهت فعالیت گسترده رمز ارز در کشور است و عدم وجود چنین سازمانی جهت اخذ مجوز افراد و شرکت های فعال در این زمینه این مسئله را به یک معضل اساسی تبدیل کرده است.

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون تخصصی انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس افزود: رمز ارز ها واقعیتی در کشور است که همچنان متولی قانونی جهت استخراج آن در کشور مشخص و شفاف نیست و همین موضوع موجب شده رفتار ها، بخشنامه ها و ... بسیار متناقض است.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال در زمان قطعی برق به صورت موردی یک سری برخوردهای موردی، مقطعی و بدون تداوم انجام می شود که مبنای قانونی چندان مشخصی ندارد و همین موضوع موجب بلاتکلیفی دستگاه ها و سیستم هایی مانند شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی می شود که موضوع تولید رمز ارز ها و مزارع رمز ارز در آنها مطرح است و این مساله نهایتا سبب ایجاد فضایی غیر شفاف و نیز بروز اقدامات غیرقانونی خارج از عرف در این حوزه شده است.

طیبی با اشاره به صدور برخی مجوز ها بر اساس دستورالعمل های سازمان صمت یا دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه برای تامین انرژی اضافه کرد: در خصوص محدودیت های تولید برق و گاز، برخی خواستار مجوز هایی پیرامون نیروگاه های خود تامین و خرید گاز از شرکت ملی گاز شدند که مجوزهای صادره جهت نیروگاه های خود تامین، بلاتکلیف مانده و افراد و شرکت هایی که در حوزه تولید دستگاه ها و تجهیزات مرتبط با حوزه رمز ارزها، سرمایه گذاری انجام داده اند همچنان در اغما به سر می برند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: با ادامه این روند و مصرف غیر قانونی برق و گاز در این حوزه، دولت نیز با کمبود انرژی در کشور مواجه می شود و در مواردی نیز برخی از مجوزهای قانونی صادر شده نیز لغو می شود.

طیبی با بیان اینکه موضوع رمز ارز ها می تواند فرصت و یا تهدید باشد عنوان داشت: در حوزه رمز ارز ها نیاز است نقشه راه فعالیت در این بخش، تامین تجهیزات و زیرساخت های لازم جهت استخراج قانونی، مشخص شدن سیاست های دولت و متولی این حوزه جهت سرمایه گذار و بهره برداران مشخص شود زیرا ادامه روند فعلی موجب نابودی صنعت و کسب و کارهای خرد و کلان خواهد شد.

وی با اشاره به بلاتکلیفی در خصوص رمز ارزها در فضای اقتصاد کشور گفت: نقشه راه فعالیت رمز ارزها در کشور مشخص شود.


 

کد خبر 1093757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha