کتابخانه‌های مشارکتی سرانه فضای کتابخوانی در روستاها را افزایش می‌دهد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: کتابخانه‌های مشارکتی می‌تواند سرانه فضای کتابخوانی به ویژه در روستاها را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه که با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد، یر لزوم راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی تاکید کرد و گفت: کتابخانه‌های مشارکتی می‌تواند سرانه فضای کتابخوانی به ویژه در روستاها را افزایش دهد.

 

 

محمد مخدومی عنوان کرد: بخشداری‌ها، شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها می‌توانند نقش مهمی در راه‌اندازی و ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در همکاری با کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

 

 

وی با اشاره به فعالیت 30 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان، بیان کرد: ارتقای کمی و کیفی این نوع کتابخانه‌ها مطابق با دستورالعمل‌ها از اهداف اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان است.

 

 

مخدومی اضافه کرد: هم اکنون 82 باب کتابخانه عمومی در استان فعال است که از این تعداد 52 باب نهادی و بقیه مشارکتی است و بالغ بر 22 هزار عضو در این کتابخانه‌ها عضویت دارند. 

 

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در پایان با تقدیر از فرماندار بانه، اضافه کرد: حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی مایه دلگرمی متولیان این حوزه است و نقش مهمی در کمک به ارتقای سرانه مطالعه در جامعه دارد

کد خبر 1093858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha