برنامه تربیتی توسط نهادهای فرهنگی ارائه شود/ عدالت محوری نکته‌ای بسیار مهم در تربیت جوانان

تربیت در هر سطحی بسیار مهم است، امروزه همه نهادهای فرهنگی کشور ملزم به ارائه برنامه های تربیتی هستند تا بتوان چشم انداز بهتری برای ساخت نسلی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم و با راهکار بهتری برابر هجمه های دشمن علیه تربیت خانوادگی مقابله کنیم.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: دین مبین اسلام همواره نسبت به تربیت فرزندان تاکید داشته و در این مسیر وظیفه سنگینی برعهده والدین قرار داده است، فراهم کردن بستر مناسب برای تشکیل جامعه  اسلامی با حضور جوانان انقلابی و زمینه ساز ظهور از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی است.

 

بر اساس آیات قرآن کریم  کسی که انسانی را از گمراهی نجات دهد همانند آن است که همه انسان ها را نجات داده است، بنابراین نوزادی که جدیدا پا به این جهان نهاده باید پله های هدایت را بگذراند و این هدایت در وهله اول برعهده والدین و در ادامه برعهده نهادهای تربیتی همچون مدرسه و مسجد است.

 

سه عامل مهم در تربیت جوان انقلابی

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در گفت وگو با خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می کند:  یکی از حساس ترین و در عین حال مهمترین نکته ای که باید به صورت ویژه به آن توجه  کرد، خدامحوری بودن است، به این معنی که جوان بتواند با رفتار خود همواره خدا را شاهد و ناظر اعمال خود بداند.

 

«محمدرضا تقی زاده» می افزاید: اینکه جوان ناظر بودن خداوند بر اعمال خود را با تمام وجود درک کند اهمیت بسیاری دارد، زیرا همین مهم سبب می شود بسیاری از رفتارهای غیراخلاقی را انجام ندهد یا از اجرای ناهنجاری های جلوگیری کند؛ جوان انقلابی همواره بر امربه معروف و نهی از منکر تاکید می کند.

 

وی با بیان اینکه عدالت محوری از نکات پراهمیت در تربیت جوانان است اضافه می کند: متاسفانه در برخی موضوعات شاهد اجرای کامل عدالت نیستیم و شخص مفید و کارامد همواره از سوی بدخواهان مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، باید تلاش کرد جوانانی برپایه عدالت تربیت شوند تا از فساد و رانت خواری در جامعه جلوگیری کنند.

 

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز بیان می کند:  مسئولیت پذیری از دیگر نکات پر اهمیت برای برنامه تربیتی جوانان است، آماده به ایثار بودن و خدمتگذاری به مردم از دیگر نکاتی است که در تربیت جوان انقلابی موثر هستند که باید در محیط های اموزشی به ویژه مدرسه مورد توجه قرار گیرند.

 

تلاش رسانه ها غربی برای تخریب کانون خانواده ها

یک فعال اجتماعی در گفت وگو با خبرگزاری شبستان در اهواز می گوید: برای تربیت نسل انقلابی ابتدا باید بتوانیم پدر و مادر انقلابی داشته باشیم تا زمانی که نتوانیم والدین را از نظر فکری و عقیدتی تامین کنیم قطعا نباید انتظار پدیدامدن نسل انقلابی در تراز اسلامی باشیم.

 

«سمیرا صدری» ادامه می دهد: اجرای شیوه نامه های فرهنگی توسط نهادها و مجموعه های فرهنگی، تولید محتوای جذاب و انتشار آن از ظریق رسانه ها به پررنگ شدن نقش والدین برای تربیت جوانان انقلابی کمک می کند، موما پدرومادر های نسل جدید متولد دهه 60 و هفتاد هستند که میانگین 25 تا 35 سال دارند که می توان از نظر فکری انها را تقویت کرد.

 

وی با بیان اینکه نقش پدرو مادر در شکل گیری نسلی در تراز انقلاب اسلامی بی بدیل است عنوان می کند: غرب با روش های مختلف در حال تلاش برای نابودی کانون خانواده است، ساخت فیلم های مختلف، برنامه های متنوع و... از سوی غرب تنها با هدف آسیب به کانون خانواده است.

 

این فعال اجتماعی با بیان اینکه بسیاری از فیلم هایی که برای خانواده های ایرانی ساخته می شوند در کشورهای اروپایی پخش نمی شوند ابراز می کند: باید تلاش کنیم که جذابیت برنامه های فرهنگی افزایش یابد و این کار بدون ارائه خلاقیت  صورت نمی پذیرد.

 

صدری یاد آور می شود: ارائه خلاقیت می توان توسط جوانان صورت گیرد زیرا جوانان از ظرافت های روحی و نیازهای همدیگر اطلاع کافی دارند و می توانند در ارائه خلاقیت نقش مهم داشته باشند.

 

در هر حال تربیت در هر سطحی بسیار مهم است، امروزه همه نهادهای فرهنگی و آموزشی کشور ملزم به ارائه برنامه های تربیتی هستند تا بتواند چشم انداز بهتری برای ساخت نسلی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم و بتوان با راهکار بهتری برابر هجمه های دشمنان علیه تربیت خانوادگی مقابله کنیم.

 

کد خبر 1093868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha