شور و شعور حسینی در کنار هم دو بال رسیدن به رشد و تعالی است 

حجت الاسلام فضیلتی نیا گفت: مجالس عزاداری دارای ۲ لایه و ۲ وجه می باشد که فقدان هر کدام از آنها خسارت محسوب شده و همچون کبوتری که یک بال آن آسیب دیده و نمی تواند پرواز کند، انسان نیز به رشد و تعالی نخواهد رسید.

حجت الاسلام «حسین فضیلتی نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه (س)، گفت: مجالس عزاداری اهل بیت (ع)، به عنوان یک‌ کلاس درس محسوب می‌شود که استاد آن خود حضرت سیدالشهداء (ع) است.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد افزود: مجالس عزاداری دارای ۲ لایه و ۲ وجه می باشد که فقدان هر کدام از آنها خسارت محسوب شده و همچون کبوتری که یک بال آن آسیب دیده و نمی تواند پرواز کند، انسان نیز به رشد و تعالی نخواهد رسید.


وی ابراز کرد: ۲ وجه مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) شور و شعور حسینی است که هر ۲ نیز لازم و ضروری است بنابراین دشمن برای هر کدام‌ از آنها برنامه ریزی مختصی دارد.


حجت الاسلام فضیلتی نیا خاطرنشان کرد: شور حسینی در همه هیئت ها به نحو احسن برگزار می شود و جوانان با ارادت خاصی در مجالس عزاداری حسینی حاضر شده و ارادت خود را به سالار شهیدان ابراز می کنند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: آنچه که باید روی آن کار شود، شعور و بُعد معرفتی مجالس امام حسین (ع) به عنوان کلاس درس است که شاید جایگاه آن در بین خانواده های شیعی کمرنگ شده و نتیجه آن ضعف اخلاق و نهایتا گسست خانوادگی در برخی مناطق است.



وی تاکید کرد: خانواده از مهمترین ارکان جامعه است که دشمن برای از بین بردن آن برنامه دارد و برای همین نسبت به حاشیه بردن بُعد معرفتی مجالس عزاداری، تمام تلاش خود را انجام می دهد.


حجت الاسلام فضیلتی نیا ادامه داد: طبق فرمایش امام عسکری (ع) به عنوان امام و پدر جامعه، شیعیان باید مایه زینت ایشان باشند نه مایه سرافکندگی و ضعف آنها، بنابراین نمی شود شیعه و پیرو اهل بیت (ع) بود اما در خانه بد اخلاقی کرده و زندگی را بر همسر تنگ کرد.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد طلاق را یک ‌معضل برشمرد و عنوان کرد: در تنگنا قرار دادن همسر و درخواست های نامعقول از وی در غیر توانش، دلسردی، عدم احترام و گسست خانوادگی را رقم می زند.


وی در خاتمه تصریح کرد: احترام متقابل همسران و فرزندان، صبر در مقابل سختی ها، خوش خلقی، اعتماد به خداوند و ایجاد فضای معنوی در محیط خانه موجب تحکیم بنیان خانواده می شود.

کد خبر 1093939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha