هنرمند با بهره‌گیری از زبان سینما می‌تواند نقش مهمی در تدوین گفتمان انقلاب ایفا کند

موحدیان با بیان اینکه مشهد مهد هنرمندان و سینماگران انقلابی بوده و هست، گفت:هنر و هنرمند متعهد و انقلابی با بهره‌گیری از زبان سینما می‌تواند نقش مهمی در تدوین گفتمان انقلاب و شورای ششم شهر مشهدالرضا(ع)، یعنی «جهانشهر برکت و کرامت»، ایفا نماید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن موحدیان» امروز(۲۲ شهریور) در آغاز ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه شورای شهر نسبت به مردم و مدیریت جامع شهر وظیفه دارد، افزود: برماست که در چارچوب مقررات عمل کنیم چراکه در این صورت، تعامل خوبی می‌توان در مدیریت شهری شاهد بود؛ اعضای شورای شهر، ضمن حمایت از شهردار، به وظایف نظارتی خود نیز به جد عمل خواهد نمود چراکه نماینده مردم هستیم و حقوق ایشان پیوسته باید در اولویت امور باشد.

 

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به رحلت دو تن از فرهیختگان و انقلابیون مشهدالرضا(ع)، گفت: مرحوم خجسته، فردی نیکوکار، اندیشمند و انسانی فرهیخته و بزرگوار بود که رفتار متواضعانه ایشان هیچگاه فراموش نخواهد شد؛ استاد فقید «رحیم‌پور ازغدی» نیز از سرمایه‌های بزرگ شهر بودند و ایشان به راستی در راه شهید مدرس قدم برمی‌داشت چراکه سیاست و دیانت را بایکدیگر درآمیخته بود.

 

وی در تشریح دیگر ابعاد شخصیتی «حیدر رحیم‌پور ازغدی»، افزود: وی همیشه در خدمت انقلاب بود و از سال ۵۷ تا زمان رحلت پیوسته شخصیتی انقلابی داشت که امیدواریم با تلاش‌های خود، مدیون خون شهدا و مجاهدت‌ها و تلاش‌های این عزیزان نباشیم. موحدیان رحلت «محمدرضا حکیمی»، فیلسوف مشهدی که تالیفات پرمایه‌ای از خود به یادگار گذاشته را هم تسلیت گفت.

 

موحدیان با گرامیداشت روز ملی «سینما»، این مناسبت را به هنرمندان پیشگام و سینماگران عزیز، به‌ویژه هنرمندان مشهدی تبریک گفت و تصریح‌کرد: هنر و هنرمند متعهد و انقلابی با بهره‌گیری از زبان سینما می‌تواند نقش مهمی در تدوین گفتمان انقلاب و شورای ششم شهر مشهدالرضا(ع)، یعنی «جهانشهر برکت و کرامت»، ایفا نماید.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه مشهد مهد هنرمندان و سینماگران انقلابی بسیاری بوده و هست، افزود: انتظار داریم ظرفیت‌های شهر را با ساختن فیلم‌های فاخر با محوریت «مشهدمقدس» و «امام‌رضا(ع)» نمایش داد؛ شورای شهر و مدیریت شهری نیز از این اقدام حمایت می‌کند.

 

وی با تقدیر از اعضای شورای شهر، شهردار و دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص اجرایی شدن طرح واکسیناسیون خودرویی در نمایشگاه بین‌المللی، گفت: خدمات‌رسانی این مجموعه از روز شنبه آغاز شده و خوشبختانه به سرعت جایگاه خود را باز کرده است؛ امیدواریم هرچه زودتر و با تلاش مضاعف از شر این ویروس رهایی یابیم.

 

موحدیان با اشاره به تغییر وضعیت مشهد از قرمز به نارنجی، تصریح کرد: این بهبود شرایط به معنای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست؛ اصلی‌ترین راه مقابله با این ویروس، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است که از عموم شهروندان مشهدی خواهش می‌کنیم به این مهم پایبند باشند.

کد خبر 1094131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha