روایتگری جدیدی در حوزه دفاع مقدس متناسب با سیاست های مرتبط با رسانه ها صورت گیرد

ربیعی شاه بیت نظام و انقلاب را گرامیداشت ارزش های دفاع مقدس دانست و گفت: باید روایتگری جدیدی در حوزه دفاع مقدس و متناسب با سیاست های مرتبط با رسانه ها اتفاق بیفتد تا مخاطبان با تمایل بیشتری آنها را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «بیژن ربیعی» ظهر امروز (دوشنبه ۲۲ شهریور) در نشست هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس که در محل سالان جلسات تالار الغدیر فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد اظهار کرد: طبق اعلام ستاد هاهنگی برگزاری هفته دفاع مقدس استان خوزستان، ویژه برنامه های امسال به این مناسبت با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی و با بهره گیری از ظرفیت رسانه های مکتوب و صدا و سیما برگزار می شود.

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آبادان با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان اولویت نخست ما است و همگی تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم افزود: از جهتی نیز غبطه می خوریم که نمی توانیم برنامه های زنده ای را به منظور پاسداشت کسانی که برای دفاع از میهن جانفشانی کردند، اجرایی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه امسال به سبب شیوع کرونا باید از تمام توان خود در حوزه مجازی استفاده کنیم ادامه داد: در تحقق این مسیر می بایست از توان رسانه های گروهی اعم از مکتوب، نشریات، خبرگزاری ها و صدا و سیما بهره مند شویم و تلاش ها باید مضاعف تر از سال های گذشته باشد تا خانواده ها بتوانند مسائل را از طریق رسانه ها اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری دنبال و آن را دریابند.

 

ربیعی اضافه کرد: تولید محتواهای مختلف با مضامین دفاع مقدس، ایثار و جانفشانی رزمندگان در قالب بیان خاطرات آنها یکی از موارد مهم و قابل پرداخت توسط رسانه ها است.

 

وی با تاکید بر لزوم قدردانی از پیشکسوتان و تلاشگران عرصه دفاع مقدس ابراز کرد: شاه بیت نظام و انقلاب ما بحث گرامیداشت ارزش های دفاع مقدس است، هر گاه بتوانیم این ارزش ها را برای نسل فعلی و آینده جامعه تبیین کنیم یعنی برای حفظ بنیان نظام و اشاعه ی آن کوشیده و در آن مسیر به درستی حرکت کرده ایم، لذا می بایست ارزش های والای جانفشانی عزیزانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس از مرزها حفاظت و حراست کردند را به نسل آینده ارائه دهیم و منتقل کنیم.

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان بیان کرد: باید روایتگری جدیدی در حوزه دفاع مقدس و متناسب با سیاست های مرتبط با رسانه ها اتفاق بیفتد تا بینندگان، شنوندگان و خوانندگان مطالب، با تمایل بیشتری مسائل مربوط به دفاع مقدس را پیگیری و فرا گیرند.

 

وی شعار آئین های امسال گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس را «ما مقتدریم» عنوان کرد و ادامه داد: انتظار می رود تا دستگاه های اجرایی در این باره تمام سعی و تلاش خود را به کار ببرند.

 

ربیعی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته های هفت گانه هفته دفاع مقدس در آبادان اذعان کرد: کمیته های بانوان با محوریت بسیج خواهران، پشتیبانی با محوریت فرمانداری، ایثارگران با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیشکسوتان با محوریت ناحیه مقاومت بسیج، فرهنگی و هنری با محوریت ناحیه مقاومت بسیج، فرهنگی و هنری با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات و اطلاع رسانی با محوریت صدا و سیما و کمیته ورزش با محوریت اداره امور ورزش و جوانان به عنوان کمیته های هفت گانه هفته دفاع مقدس هستند.

 

وی دو برنامه اصلی و مهم هفته دفاع مقدس را دیدار با حانواده شهدا و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت خواند و خاطر نشان کرد: روایتگری دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه لباس سربازی، آئین گرامیداشت حماسه عملیات کمان ۹۹ همراه با تجلیل از شهید یاسینی، زنگ بازگشایی مدارس با نام اقتدار و مقاومت، غبارروبی مزار شهدا، خاطره گویی، نقش شکست حصر آبادان در دفاع مقدس، نقش بانوان و خانواده در دفاع مقدس، بزرگداشت و تجلیل از شهدای آموزش و پرورش، شهدای سلامت، تجلیل از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب همراه با بیان خاطرات، تجلیل از شهدای جهاد سازندگی در دفاع مقدس و نقش آنها در پشتیبانی از جبهه ها، تجلیل از اصناف و کسبه در دفاع مقدس و محاصره آّادان، تجلیل از دلاورمردان، بسیجیان، جهادگران، عشایر، نیروهای مردمی در شکیت حصر آبادان و بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و روز آتش نشان با محوریت شهدای آتش نشان پالایشگاه آبادان از دیگر برنامه های قابل ارائه در قالب شنیداری و مکتوب در فضای مجازی و دیداری از طریق صدا و سیما است.

 

ربیعی بر لزوم برگزاری هر چه سریع تر جلسات داخلی مربوط به کمیته ها تاکید کرد و گفت: روسای کمیته ها می بایست نسبت به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند و برنامه های مربوطه را اعلام کنند.

 

وی با بیان اینکه شهرداری و منطقه آزاد اروند نیز در زمینه فضای سازی شهری با موضوع دفاع مقدس می بایست اقدام جدی صورت دهند تصریح کرد: دستگاه های اجرایی نیز محیط پیرامونی و سر درب محل شان را با نصب بنرهای مختلف با مضامین مربوط به دفاع مقدس تزئین کنند؛ همچنین دستگاه های عضو کمیته های هفت گانه هفته دفاع مقدس باید تمام قد پای کار باشند.

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان  یاد آور شد: پیروزی انقلاب و دفاع مقدس از مهمترین مسائل نظام مقدس است زیرا پاسداری از خون شهدا بسیاری از مشکلات فرا روی ما را حل می کند.

 

کد خبر 1094287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha