راه‌اندازی  جشنواره ای خاص جهت بزرگداشت شهید سلیمانی/هیچ مأموریت و تکلیفی جز انجام آرمان های انقلاب نداریم

اسماعیلی با اشاره به اینکه حماسه بزرگتری به نام کرمان و کرمانی ها در دفاع از حرم و با نام شهید سلیمانی رقم خورد؛ گفت: برای بزرگداشت شهید سلیمانی کار ویژه و جشنواره ای خاص در وزارت ارشاد راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی اسماعیلی، سه شنبه(23 شهریور) در ارتباط تصویری با آیین سه شنبه های تکریم با عنوان «شکوه مادری» از گلزار شهدای کرمان و از جوار مزار سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ گفت: مردم غیور و شهید پرور کرمان از پیشگامان انقلاب اسلامی هستند که قبل از پیروزی انقلاب، حماسه مسجد جامع کرمان و خباثتی که رژیم پهلوی آنجا از خود نشان داد از محورهای اصلی شعارهای انقلابیون و مردم در سراسر کشور بود.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حماسه ای که لشکر همیشه پیروز ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس خلق کردند؛ افزود: حماسه بزرگتری به نام کرمان و کرمانی ها در دفاع از حرم و با نام شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی رقم خورد.

 

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری نخستین سه شنبه های تکریم از مزار شهید سلیمانی در دوره وزارت جدیدی، افتخاری قلمداد می شود؛ یاد شهید جهانگیر صدقی ده زیاری، که این محفل برای او شکل گرفته را نیز گرامی داشت و خاطرنشان کرد: شهدای ما به فرمایش امام(ره) امامزاده های عشق هستند.

 

 

اسماعیلی ادامه داد: هر  جا پا به مزار پاک شهدا می گذاریم معنویت و اخلاص آن وجود ما را مشحون می کند و حسی که در این سفرها و حضور دست می دهد؛ ایمانِ قوی و حسی است که ما را منسجم برای پیمودن راهی می کند که شهدا برای ما باز کردند.

 

 

وی ویژگی اصلی انقلاب اسلامی را ایثار و شهادت خواند و گفت: این مکتبی است که امام(ره) بنیان نهادند و رهبری انقلاب ادامه دادند و بزرگانی مثل حاج قاسم آن را برای ما زنده نگه داشتند؛ مسیر نورانی ای که مقام معظم رهبری مکتب حاج قاسم نام نهادند و اینها همه و همه نشاندهنده راهی است که باید طی شود.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: هیچ مأموریت و تکلیفی جز انجام آرمان های انقلاب نداریم و این آرمان ها در همین مسیر توسط شهدا با خون آنان به امضا رسیده است و باید این مسیر را ادامه بدهیم و این نمونه کارها از باب ادای وظیفه است و الا همه وجود ما و مأموریت ها در راه احیای این مسیر قرار دارد و دولت مردمی و رییس جمهوری افتخار دارد که گامی در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی که همان اهداف شهدا است طی کند.

 

 

وی با بیان اینکه تجلیل از شهدا و معرفی فرهنگ شهادت یکی از مأموریت های اصلی و  بنیادین ما در وزارت ارشاد خواهد بود زیرا تجلی فرهنگ انقلاب، حمایت از آرمان ها و مقاومت و استکبار ستیزی ذیل شهادت قرار می گیرد؛ ادامه داد: اگر سینما و یا هر یک از هنرهای ما می خواهد کار قوی انجام دهد باید به تحکیم این راه بیانجامد.

 

 

اسماعیلی افزود: هنر انقلابی آن است که این ایثارگری ها را به تصویر بکشد؛ مرارت هایی که پدران و مادران شهدا متحمل شدند زیرا مرهون مادران و پدران شهیدی هستیم که در مکتب امام راحل و انقلاب، ابراهیم وار، اسماعیل های خود را به مسلخ شهادت بردند.

 

 

وی صفا و سادگی مادر شهید جهانگیر صدقی ده زیاری را تداعی گر فیلم ارزشی شیار ۱۴۳ دانست که تأثیر آن فیلم را شاید هزاران هزار ساعت سخنرانی نداشته باشد و اظهار کرد: همه همت و امکانات را باید بسیج و از اهالی هنر و فرهنگ درخواست کنیم در این مسیر به تولید متحوا بپردازند.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: برای شهید حاج قاسم سلیمانی کار ویژه ای در وزارت ارشاد راه اندازی و جشنواره ای خاص حاج قاسم برگزار خواهیم کرد و در اداره کل ارشاد استان نیز باید این مسئله در دستور کار باشد  زیرا ما می خواهیم در پیشانی کار{وزارت در آغاز دوره فعالیت جدید} یک مراسم و جشنواره برای شهید عالی مقام سلیمانی، برکتی برای همه کارها و فعالیت های ما باشد.

 

 

در این مراسم از مادر شهید جهانگیر صدقی ده زیاری، بیسیم چی حاج قاسم در دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1094351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha