تکریم بیش از ۳۶ هزار شهید در طرح سه شنبه های تکریم/ سردار دلها ایران و ایرانی و مقاومت و ایستادگی را برای همگان بازتعریف کرد

حجت الاسلام ارزانی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی و اینکه سردار دلها، ایران و ایرانی و مقاومت و واژه ایستادگی را برای همگان بازتعریف کرد؛ به طرح سه شنبه های تکریم اشاره و بیان کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۳۶ هزار خانواده شهید در این طرح تکریم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی، سه شنبه(23 شهریور) در ارتباط تصویری با آیین سه شنبه های تکریم با عنوان «شکوه مادری» از گلزار شهدای کرمان و جوار مزار سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی  گفت: اگر امروز به برکت شهدا بر سر سفره انقلاب نشستیم به دلیل جانفشانی ها و ایثارگری های آن شهدای عزیز و دلاوران است.

 

رییس ستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه از مردم کرمان به مردمی غیور تعبیر کرد که به صبر و استقامت و ایستادگی و مقاومت شُهره هستند.

 

وی افزود: سردار سلیمانی با شهادت خود رنگ و بوی تازه ای به کرمان داد و  کرمانِ ایران اسلامی را کرمانِ تمدن اسلامی کرد.

 

وی با بیان اینکه سردار دلها؛ ایران و ایرانی و مقاومت و واژه ایستادگی را برای همگان بازتعریف کرد؛ ضمن گرامیداشت یاد بیسیم چی حاج قاسم یعنی شهید جهانگیر صدقی ده زیاری، گفت: نقل است شهید صدقی می گوید کلاس ما جبهه و معلم ما امام حسین است و وقتی دوستش به شهادت می رسد گریه می کند که توفیق شهادت نصیبم نشد و کاش من هم به زودی ملحق به آن بزرگواران شوم.

 

 

دکتر ارزانی در خصوص طرح سه شنبه های تکریم اظهار کرد: این طرح در فصل دوم به طور خاص به تکریم مادران شهدا  به دلیل بسیار فعال و ویژه زنان و مادران، می پردازد و نقش این بزرگواران نه تنها کمتر از مردان نیست که در تمدن اسلامی نقش بسیار ارزشمند و ویژه است.

 

وی با تصریح به این نکته که اگر کسی می خواهد در مسیر انقلاب باشد باید شهدا را تکریم کند؛ افزود: در یک سال اخیر36 هزار و 726 شهید دفاع مقدس در این طرح تکریم شدند.

 

رییس ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه در حوزه شهدای روستا سه کار ساخته شده است؛ تصریح کرد: روستاییان پای انقلاب بودند و هستند و خواهند بود اگر چه مشکلات اقتصادی فراوان دارند اما برای انقلاب هیچ کم نگذاشتند.

 

این مراسم به منظور تجلیل از مادر شهید جهانگیر صدقی ده زیاری، بیسیم چی حاج قاسم در دوران دفاع مقدس برگزار شد.

کد خبر 1094355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha