ثبت نام ۵۹۳ گیلانی برای پیاده روی اربعین

عبدالله‌پور از ثبت‌نام ۵۹۳ گیلانی برای شرکت در مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: زائران باید هر دو دوز واکسن خود را تزریق کرده باشند و قبل از اعزام هم تست کرونای آن‌ها منفی شده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «نادر عبدالله‌پور» شامگاه دوشنبه( 22 شهریور) در گفت‌وگوی خبری با تاکید بر اینکه به علت شرایط کرونایی سفرهای اربعین امسال از مرز زمینی انجام نمی‌شود اظهار داشت: مسئولان عراقی در مرحله نخست موافقت کرده‌اند 30 هزار زائر ایرانی برای مراسم اربعین وارد خاک این کشور شوند.

 

دبیر ستاد اربعین استان گیلان با بیان اینکه از سوی ستاد اربعین کشور به 500 موکب فعال و شناسنامه‌دار سهمیه حضور در مراسم اربعین امسال داده شده است عنوان کرد: با توجه به سفر دیروز نخست وزیر عراق به کشورمان و با صحبت‌هایی که با رئیس جمهور داشت ظاهرا مجددا 30 هزار نفر به سهمیه ایران اضافه شده است.

 

عبدالله‌پور در پاسخ به این پرسش که مردم از چه طریقی می‌توانند برای حضور در مراسم اربعین ثبت نام کنند اضافه کرد: در حال حاضر روند ثبت‌نام شرکت در مراسم اربعین آغاز شده است و مردم می‌توانند به سامانه سماح حج و زیارت مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه 593 نفر تاکنون از استان گیلان در سامانه سما حج و زیارت برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کرده است ابراز داشت: با توجه به محدودیت در سهمیه‌ها هر کسی که زودتر مراحل ثبت نام خود را انجام داد و شرایط لازم برای اعزام را هم داشت به مراسم اربعین امسال اعزام می‌شود.

 

دبیر ستاد اربعین استان گیلان از جمله شرایط لازم برای اعزام زائران به مراسم اربعین امسال را تزریق دو دوز واکسن اعلام کرد و یادآور شد: یکی دیگر از شرایط لازم برای اعزام زائرین این است که باید حتما 72 ساعت قبل از اعزام تست کرونا داده و نتیجه تست‌شان هم آن‌ها منفی شده باشد.

 

عبدالله‌پور از همکاری مشترک نیروی انتظامی، حج و زیارت و وزارت بهداشت و درمان برای اعزام زائران اربعین سخن گفت و تصریح کرد: در مرحله نخستی که قرار بود 30 هزار زائر ایرانی به مراسم اربعین امسال اعزام شود به مواکب گیلان 220 نفر سهمیه اختصاص داده بودند.

 

وی با بیان اینکه هر کسی که واجد شرایط بوده و زودتر ثبت‌نام خود را انجام دهد به مراسم اربعین اعزام می‌شود خاطرنشان کرد: هزینه ثبت نام 65 هزار تومان است اما از آنجا که امسال ما به هیج عنوان کاروان پیاده اربعین نداریم بنابراین سفرها باید با هواپیما انجام شود که سازمان هواپیمایی هزینه رفت و برگشت آن را پنج میلیون تومان اعلام کرده است.


 

کد خبر 1094378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha