هشدار مفتی کل فلسطین نسبت به فراخوان تندروهای یهودی علیه مسجدالاقصی

شیخ محمد حسین نسبت به اقدامات صهیونیست ها و فراخوان گروه های تندروی یهودی علیه مسجدالاقصی هشدار داد و از کشورهای عربی واسلامی خواست جلوی اقدامات آنان را فورا بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «شبکه رایه الاعلامیه»، شیخ محمد حسین، مفتی کل قدس و دیار فلسطین نسبت به فراخوان گروه های تندروی یهودی در حمله به مسجدالاقصی و مقدسات فلسطین هشدار داد و گفت: گروه های افراطی از مقامات صهیونیستی می خواهند به کتاب های توراتی و صندلی های مسجدالاقصی دست پیدا کنند تا در صحن های مسجدالاقصی تدریس کنند.

 

وی افزود: به خاخام های یهودی همچنین اجازه داده شده است تا هنگام حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی برای آنان سخنرانی کنند و گروه های تندروی یهودی همچنین از مقامات صهیونیستی خواسته اند تا تمامی درهای مسجدالاقصی را برای حمله شهرک نشینان باز بگذارند و ورود آنان سهل تر شود و تنها از یک درِ باب المغاربه نباشد.

 

شیخ محمد حسین در ادامه از مقامات صهیونیستی در حمایت از این گروه های افراطی که به مسجدالاقصی حمله می کنند، انتقاد کرد و گفت: این افراد به بهانه اعیاد یهودی لباس های مخصوص می پوشند و در بوق می دمند و وارد مسجدالاقصی می شوند که این اقدامی اهانت آمیز است و از سازمان ها و موسسات بین المللی، عربی و اسلامی می خواهیم برای مقابله با این اقدام یهودیان کاری بکنند.

 

خطیب مسجدالاقصی در ادامه اقدام جائرانه مقامات صهیونیستی در بستن درهای مسجد ابراهیمی به روی نمازگزاران را به بهانه اعیاد یهودی محکوم کرد و گفت: بستن درهای مسجد ابراهیمی دشمنی و جنایتی تنفر آمیز است که باعث می شود مسلمانان از انجام اعمال عبادی خود در مسجد محروم شوند.

 

وی افزود: ادیان آسمانی اهانت به اماکن عبادی را حرام می دانند و این اقدام با قوانین و توافقنامه های بین المللی منافات دارد و باید جلوی اقدامات صهیونیست ها گرفته شود.

کد خبر 1094379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha