برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام حسن مجتبی (ع) در ورامین

مراسم عزاداری شهادت امام حسن مجتبی ع) در ورامین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، مراسم شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در مصلی ورامین با حضور آحاد مردم برگزار شد.
حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد ورامین در این مراسم در خصوص شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: چه اتفاقی در زمان امام حسن(ع) اتفاق افتاد که مردم حاضر نشدند جنگ کنند و امام مجبور به صلح اجباری شدند، در آن زمان ارزشها عوض شد و ضد ارزشها، ارزش شد.
وی ادامه داد: چرا عهد و پیمان های الهی در زمان حضرت امام حسن (ع) و امام حسین(ع)شکست، امام حسین(ع) طی سخنانی اولین دلیلش آن را این می دانند که مردم در راه خدا و برای حفظ دین خرج نکردند و از مال خود نگذشتند.
طزری دومین دلیل آن را جان ندادن برای حفظ دین دانست و تصریح کرد: مردم زمان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) دیدند دشمن به دینشان حمله می کند اما برای نجات آن از جان خود نگذشتند، اما در عصر معاصر همگان دیدند که در راه شکل گیری و حفظ جمهوری اسلامی ملت ما جان دادند و این شهادت ها و جانفشانی ها سبب اقتدار کنونی ما گشته است.
امام جمعه خیرآباد ادامه داد: سومین دلیل آن مماشات با دوستان و اقوام و گذشتن از خطاهای آنان بود و فرد می دید که آشنایان و اقوامش با دین مشکل دارد ولی بخاطر حفظ روابط خود با آنها مدارا کردند و این سه عامل باعث شد که مردم آن زمان برای حفظ دین و امام زمانشان در مقابل ظلم طاغوت بنشینند و نظاره کنند.
لازم به ذکر است، در این مراسم مداحان اهلبیت(ع) با مرثیه سرایی و مداحی در سوگ حضرت حسن بن علی(ع) دقایقی را به عزاداری پرداختند.

کد خبر 1094554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha