سلامت دانش آموزان برای بازگشایی مدارس باید در اولویت باشد

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری حضوری کلاس ها با رعایت امنیت سلامت دانش آموزان، اولویت اصلی بازگشایی مدارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» امروز (۲۳ شهریور ماه) در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با توجه به ضرورت افزایش کیفیت آموزش برگزاری حضوری کلاس ها با رعایت امنیت سلامت در مدرسه از اولویت های بازگشایی مدارس است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی به ویژه در شهر یاسوج به علت مهاجر پذیر بودن، اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان برنامه ریزی لازم برای تأمین فضا را انجام دهد.

 

وی در مورد شناسایی افراد بی سواد و پالایش گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هم افزود: از طریق سامانه سیب بی سوادان به حوزه سواد آموزی معرفی تا زیر پوشش قرار گیرند.

 


 


«هادی زارع پور» هم در این نشست، گفت: از مهرماه مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت حضوری، ترکیبی و غیرحضوری بازگشایی می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و به نسبت جمعیت دانش آموز از مهر ماه مدارس با الگوهای حضوری، ترکیبی و غیر حضوری بازگشایی می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به انجام واکسیناسیون معلمان و خانواده‌ها در صورت انجام واکسیناسیون با مشارکت ستاد کرونا، دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال کلاس های آنها از آبان ماه به صورت تدریجی حضوری می شوند.

 

زارع پور تصریح کرد: ۶۸ درصد دانش آموزان مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد زیر ۱۵ نفر بوده که بیشتر در مناطق روستایی و عشایری هستند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی امکان حضوری بودن کلاس ها از مهرماه وجود دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: همراه با کلاس های حضوری و استفاده از فضای مجازی، شاد، آموزش تلویزیون، ارائه درسنامه و بسته های آموزشی نیز انجام می شود.

 

وی ادامه داد: برنامه ریزی لازم در موضوع سلامت دانش آموزان، تعمیر و تجهیز مدارس، تبلیغ، سرویس های مدارس و توزیع کتاب های درسی انجام شده است.

 

«علی شهابی نسب»، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: امسال اعتبارات فصل آموزش و پرورش ۸۱۰ میلیارد ریال بوده که ۴۷۰ میلیارد ریال آن مربوط به مدارس تخریبی زلزله در دنا است.
 

 

«سید حمداله خواهش نیک»، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از کسب رتبه نخست استان در هشت شاخص از ۲۵ شاخص کشوری خبر داد و افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مجموع این ۲۵ شاخص، رتبه چهارم ملی را بعد از استان های فارس، کرمانشاه و اراک کسب کرده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد این موفقیت را تبریک گفت و افزود: کسب این رتبه ارزنده نتیجه تلاش، عشق، تعهدکاری و قابل تقدیر است.

کد خبر 1094626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha