اجرای طرح نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان

بیکی گفت: اجرای طرح نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان با هدف تأمین آب پایدار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (۲۴ شهریور) در مراسم اجرای طرح نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان، اظهار کرد: چهارمین مرحله از اجرای طرح نذر آب در نهبندان در حال انجام است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه مجموعه هلال احمر در کنار فعالیت های انسان دوستانه، در موضوع آب که مهمترین موضوع حال حاضر کشور با توجه به خشکسالی های اخیر است، ورود کرده است، گفت: مهمترین کمبود و نارسایی در شرایط فعلی موضوع آب است.

 

وی تصریح کرد: شهرستان نهبندان ۱۷ درصد مساحت استان، ۲۶ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۵۲ هزار نفر جمعیت دارد، یکی از نکات مهم این است که ۶۰ درصد جمعیت نهنبدان در نقاط روستایی ساکن هستند که وجود ۲۸۷ نقطه روستایی و پراکندگی بالا و جمعیت پایین سبب افزایش هزینه های خدمت رسانی شده است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در شهرستان نهبندان نارسایی های فراوانی داریم که به برکت سفر مقام معظم رهبری، منشاء خدمات و برکات زیادی شده است، گفت: گر چه محروم نیست بلکه کمتر توسعه یافته هستیم چرا که بیش از ۱۵۰ میلیون تُن ذخایر معدنی شهرستان است، ۲۳ نوع کانی فلزی و غیر فلزی شناسایی شده که برخی در کشور نظیری ندارد که از ویژگی های بارز شهرستان است.

 

بیکی در ادامه از مجموعه هلال احمر که در توانمندی شهرستان کمک می کنند قدردانی کرد و افزود: اجرای طرح نذر آب در شهرستان، از سوی خیرین استان های زنجان و چهارمحال و بختیاری نشان دهنده یک کار بشر دوستانه است لذا بهترین دارایی مجموعه هلال احمر، نیروی انسانی و اعتماد مردم است که جای قدردانی دارد.

 

گفتنی است نصب و راه اندازی دو دستگاه تصفیه آب پنج هزار لیتری، توزیع اقلام معیشتی، بهداشتی و لوازم التحریر و لوله کشی آب پایدار در روستای درشکفت از توابع بخش سرداران شهرستان نهبندان با همکاری جمعیت هلال احمر استان زنجان و چهار محال و بختیاری انجام شد.

 

همچنین دو دستگاه تصفیه آب پنج هزار لیتری صنعتی در روستاهای مهل آباد و رومه و همچنین اجرای  ١٢٠٠ متر اصلاح شبکه آبرسانی به روستای درشکفت از توابع بخش سرداران شهرستان نهبندان از طریق جمعیت هلال احمر استان های زنجان و چهارمحال و بختیاری افتتاح و مورد بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 1094854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha