رونمایی از دیوارنگاره «سیمای ثارالله» و «سربازان مکتب شهادت» در کاشان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان از رونمایی طرح دیوارنگاره چهارراه آیت‌الله کاشانی با محوریت دو مناسبت اربعین حسینی و آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد.

محمدرضا عبدلی خالدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و همچنین هفته دفاع مقدس گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز به منظور بزرگ‌داشت این دو مناسبت مهم اقدامات مختلفی را از جمله فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی در دستور کار قرار داده است.

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان افزود: یکی از نخستین اقدامات در این زمینه اجرا و اکران طرح دیوارنگاره «سیمای ثارالله» و «سربازان مکتب شهادت» با مفاهیم و نمادهای این دو مناسبت است.

 

عبدلی خالید اظهار داشت: این دیوارنگاره با ابعاد ۱۵ در ۳ متر مربع در چهارراه آیت الله کاشانی طراحی و اجرا شده است.

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان تصریح کرد: در طراحی این دیوارنگاره سعی شده با استفاده از نمادهای خاطره‌انگیز ایام دفاع مقدس نظیر اعزام رزمندگان به میدان نبرد و مشابهت تصویری آن با راهپیمایی اربعین، این نقش آشنا دوباره برای مخاطبان تداعی شود.

 

خالدی با اشاره به استفاده از عبارت مشهور «خون شهیدان ما در امتداد خون شهیدان پاک کربلاست» در این طرح گفت: استفاده از این فرموده امام راحل به این دلیل بود که یادآوری کنیم پیوند این دو مفهوم در این طرح تنها بواسطه تقارن زمانی نیست بلکه اساساً ماهیت رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نشأت گرفته از فرهنگ عاشوراست./

کد خبر 1095196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha