ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در انتصاب مدیران اثرگذار است

جمالی پور گفت: دستگاهی که ۲ سال متوالی نتوانسته در نظام ارزیابی عملکرد، نمره قابل قبول بگیرد، نمی شود از مدیر آن برای ادامه راه استفاده کرد، البته در ارتقا هم باید این ارزشیابی ها را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در جشنواره شهید رجایی که امروز (پنجشنبه ۲۵ شهریور) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: جشنواره شهید رجایی برنامه ارزیابی عملکردی است که به همت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های ارزیاب، عملکرد دستگاه های اجرایی ارزیابی شده و دستگاه های برتر انتخاب و معرفی می شوند و با این اقدام فرصت جدید برای کار، تلاش و اصلاح روندها شکل می گیرد.

 

استاندار قزوین ادامه داد: خوشبختانه در ارزیابی های صورت گرفته بسیاری از دستگاه ها نمرات شان به هم نزدیک است و این نشان از تلاش و مجاهدت همه مدیران برای خدمت شایسته به مردم بوده که جای تقدیر و تشکر از همه مدیران تلاشگر است.

 

وی اضافه کرد: در ارزیابی ها ۸۰ درصد دستگاه ها در عملکرد شان موفق بودند که این موفقیت قابل تجلیل و تقدیر است و از امروز که این ارزیابی انجام شده است، سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستور کار جدیدی به دستگاه ها ابلاغ کرده و نقاط ضعف شناسایی شده به آنها ارسال می شود تا در سال آتی که ارزیابی صورت می گیرد دستگاه ها شرایط بهتری برای خدمت و ارتقا سازمانی خود داشته باشند.

 

جمالی پور اعلام کرد: همچنین بخش هایی که ضعیف هستند، شناسایی شده و به خود مدیران ابلاغ می شود، دستگاهی که ۲ سال متوالی نتوانسته در نظام ارزیابی عملکردی نمره قابل قبول بگیرد، نمی شود از او به عنوان مدیر و ادامه دهنده این راه استفاده کرد، البته در ارتقا هم باید این ارزشیابی ها را مورد توجه قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: مدیران برتر ما به دستگاه های مربوطه شان اعلام می شود تا در فرآیند جابه جایی دولت از آنها استفاده شود و ان شاالله دولت جدید در گزینش ها مدیریتی از این ارزیابی استفاده کند تا خدماتی که به مردم ارائه می شود دقیق تر و بهتر باشد.

 

در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین دستگاه های اجرایی در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفتند که ۱۱۴ دستگاه استانی و سه دستگاه ملی را مورد ارزیابی قرار دادیم.

 

«ابوالفضل یاری» اعلام کرد: با توجه به پیشنهادی که در استان مطرح شد، فرماندار، دهیار و بخشدار برتر و برگزیده را بر اساس شاخص های استانی انتخاب کردیم؛ بر اساس بررسی ها بالاترین امتیاز را دستگاه هایی که در بخش های تولیدی و خدماتی فعال بودند، کسب کردند و سپس دستگاه های فعال در گروه سلامت و رفاه اجتماعی بالاترین امتیاز را به دست آوردند.

 

وی افزود: در حوزه دولت الکترونیک نسبت به سال قبل وضعیت بهتر شده است، در دوران شیوع کرونا آنچه اهمیت دارد این است که مشارکت الکترونیک شهروندان را داشته باشیم که این امر هم در هزینه ها و هم در کیفیت بخش نامه هایی که صادر می کنیم، اثرگذار خواهد بود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اضافه کرد: استان قزوین در رعایت حقوق شهروندی ۲ سال است که رتبه اول را دارد و استان قزوین در این حوزه در سطح کشور بالاترین است.

 

وی یادآور شد: در حوزه آموزش، پژوهش و جذب اعتبارات از سطح ملی نیاز به تلاش بیشتر است و در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هم این حوزه مغفول واقع شده و لازم است در این بخش دستگاه های اجرایی بیشتر کار کنند.

 

یاری خاطر نشان کرد: انتظار است با توجه به اثرگذاری میز خدمت الکترونیک، این اقدام بیشتر مورد توجه قرار گیرد و استفاده از نظر شهروندان هم موضوعی است که دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار دهند.

 

کد خبر 1095197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha