زکات یکی از واجباتی است که موجب دفع بلا از جامعه می‌شود

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: باید گزارش مصرف زکات به مردم داده شود تا موجب تشویق و ترغیب همگان شود و همچنین کسانی که زکات خود را پرداخته‌اند مورد تشویق قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» امروز (پنجشنبه ۲۵ شهریور) در جلسه شورای زکات شهرستان دزفول ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) گزارش ارائه شده را مسرت بخش و امیدبخش خواند اظهار کرد: نباید به این مقدار بسنده کرد چرا که ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که می‌توان با تلاش و کوشش آنها را به فعلیت رساند.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به تدین مردم دزفول افزود: باید با پیگیری مصوبات جلسه، زکات را در شهرستان سامان داد چرا که زکات جمع آوری شده بیش از مقدار اعلام شده می‌باشد که در آمار نمی‌آید.

 

وی اضافه کرد: یکی از واجباتی که موجب دفع بلا از جامعه می‌شود، فریضه الهی زکات است؛ در قرآن و کلام الهی زکات بعد از فریضه نماز ذکر شده که نشان دهنده اهمیت آن است.

 

رئیس شورای زکات شهرستان دزفول به ضرورت نهادینه کردن زکات در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: با پرداخت زکات هم فقرا و نیازمندان و مواردی که مشمول زکات می‌شوند و در قرآن آمده بهره مند می‌شوند و هم خداوند از دستگیری نیازمندان خشنود شده و چتر رحمت خود را بر سر جامعه می‌گستراند.

 

وی تصریح کرد: باید گزارش مصرف زکات به مردم داده شود تا موجب تشویق و ترغیب همگان شود و همچنین کسانی که زکات خود را پرداخته‌اند مورد تشویق قرار گیرند.

 

«علی فرهمندپور» نیز با بیان اینکه ما به‌عنوان مسئولان و اعضای شورای زکات وظیفه داریم فرهنگ‌سازی لازم را برای تشویق و ترغیب به پرداخت زکات انجام دهیم اضافه کرد: قطعا اگر کسی بداند تبعات مثبت هر اقدامی که انجام می‌دهد چیست انگیزه ویژه‌ای درون او ایجاد خواهد شد.

 

فرماندار ویژه شهرستان دزفول با اشاره به اینکه در همین شورا می‌توان مواردی را برای ترغیب افراد به پرداخت زکات تعریف کرد و آن‌ها را در سطح جامعه اجرایی کرد یاد آور شد: با توجه به آمار ارائه شده توسط دبیر ستاد زکات شهرستان، نام دزفول در این اقدام خیر جایگاه ویژه‌ای دارد و این شهرستان یکی از برترین شهرهای کشور در پرداخت زکات است.

 

کد خبر 1095260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha