پرورش ۱۰۰ حافظ قرآن کریم در مدرسه موقوفه امام رضا(ع) بیرجند

محمدنژاد گفت: اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در حسینیه امام رضا(علیه السلام) مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کردیم دایر کرده است که بیش از ۱۰۰ نفر از این مدرسه در سال های اخیر حافظ قرآن کریم شدند.

«علیرضا محمدنژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قران کریم ویژه متسابقین خراسان جنوبی 25 و 26 شهریور ماه در بیرجند برگزار شد، گفت: این مسابقات به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تصمیم گرفته شد تا در دو روز برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه رشته های بخش خواهران شامل حفظ 20 جزء، حفظ 10 جژ، حفظ 5 جزء و دعا خوانی و برادران هم حفظ 20 جزء، حفظ 10 جژ، حفظ 5 جزء و حفظ کل قران و قرائت تحقیق و دعا خوانی است، افزود: این دوره از مسابقات با حضور 36 برادر و 47 خواهر برگزار شد و در نهایت ۹ نفر خواهر و برادر به مرحله کشوری راه یافتند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: رشته دعا خوانی هم چون داوری متمرکز در تهران برگزار می شود رتبه نداریم و در  تهران معرفی خواهد شد.

 

محمدنژاد با بیان اینکه در گروه سنی نوجوانان ظرفیت های قرآنی فراوانی در خراسان جنوبی داریم، گفت: جلسات متعدد قرانی در سطح شهر برای رشد نوجوانان و جوانان وجود دارد که اینها در رشد و ارتقاء سطح کیفی تلاوت موثر است.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی بیشتر در بخش حفظ قرآن کریم قوی تر عمل کرده چون در استان ویژه در بخش حفظ کار می شود، گفت: در حسینیه امام رضا(علیه السلام) مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کردیم داریم که بیش از 100 نفر در سالهای اخیر حافظ بخش های متعدد قرآن شدند.

 

وی افزود: مرکز حفظ مجازی خواهران را هم در اوقاف و امور خیریه داریم که اکنون 345 نفر تحت پوشش خدمات آموزشی این مرکز هستند.

کد خبر 1095332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha