عزت کرامت نفس و خم نشدن در مقابل قدرت های زور ملت ایران را سربلند نگه داشته است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: آنچه امروز ملت ایران را در دنیا سربلند نگه داشته است عزت، کرامت نفس و خم نشدن در مقابل قدرت های زور همچون آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۶ شهریور ماه حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: وجود حضرت سید الشهدا (ع)، وجودی ذو جهات است و الگو گیری از شخصیت فردی حضرت موجب قوام خانواده می شود و از ویژگی های مهم نهضت حسینی خانوادگی بود این قیام و نهضت است.


 امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: عزت نفس از ویژگی های بارز در سیره امام است و این در زندگی فردی ما می‌تواند نقش تعین کننده ای داشته باشد و با این درس می شود ملت های مظلوم در مقابل زورگویان گردن کج نکنند.


وی ابراز کرد: آنچه امروز ملت ایران را در دنیا سربلند نگه داشته است عزت، کرامت نفس و خم نشدن در مقابل قدرت های زور همچون آمریکا است.


حجت الاسلام بامری تاکید کرد: کودک و نوجوان، پیر و جوان همگی باید شخصیت و کرامت ایشان حفظ شود و در خانواده حفظ این اصل مهم نقشی اساسی دارد.


خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: رفتار محترمانه اعضای خانواده با یکدیگر، گوش شنوا داشتن نسبت به حرف های یکدیگر یا ارتباط کلامی و دادن مسئولیت به یکدیگر در نظام خانواده، از جمله راه های افزایش و تقویت عزت نفس در خانواده محسوب می شود.


وی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در دیدار با دولت جدید، تصریح کرد: اعتماد مردم لطمه دیده است و باید توسط مسئولین ترمیم شود و این مهمترین فوریت کار دولت سیزدهم است.


حجت الاسلام بامری اظهار کرد: تحقق و گسترش عدالت، رفع تبعیض (که با اصلاح قوانین فساد زا، تصویب قوانین ضد فساد، برخورد قاطع با مدیران فاسد و استفاده از مدیران ضد فساد در بدنه اداری کشور ایجاد می شود)، حضور مستمر در میان مردم، جدی گرفتن نظارت و مردمی شدن نظارت و پرداختن به اولویت های خدمتی که حال مردم را امیدوار می کند از وظایف دولت برای علاج بسیاری از مشکلات کشور محسوب می شود.


امام جمعه عنبرآباد با اشاره به هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که ملت ما می تواند تا مدت های طولانی از آن استخراج، مصرف و سرمایه گذاری کند.


وی اضافه کرد: جنگ خوب نیست اما دفاع مقدس کشور و مردم ما را قوی کرد و مردان بزرگ ما را در جهان نمایان کرد.


حجت الاسلام بامری در خاتمه عنوان کرد: خداوند را شاکرم که در این نهاد مقدس نماز جمعه، توفیق خادمی شما مردم مومن انقلابی و تمدن ساز عنبرآباد به حقیر داده شد و انشاالله بتوانم با انجام وظایف خود پاسخگوی خوبی برای شما مردم عزیز باشم.

کد خبر 1095351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha