معنویت دفاع مقدس موجب تربیت جوانانی عارف شد

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: معنویت دفاع مقدس موجب تربیت جوانانی شد که همچون عارفان ره صد ساله را یک شبه طی کردند، دشمن ما به مدرن ترین سلاح های روز دنیا مجهز بود و ما در جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی و حقانیت خود را به جهانیان ثابت کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۶ شهریور ماه حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: اگر انسان تقوا را رعایت کند خیر دنیا و آخرت نصیبش می شود و آیه ۲۱ سوره نور، مؤمنین را از پیروی از گام های شیطان بر حذر می دارد.


امام جمعه رودبار جنوب افزود: سیاست های شیطان گام به گام است خیلی از انسان ها از گناه های کوچک شروع می کنند و به گناهان بزرگ مبتلا می شوند و وسوسه فکری، عملی و اجتماعی از اولین گام های انحراف هستند.

 
وی بیان کرد: شیطان حتی اولیا و بزرگان الهی را نیز رها نمی کند و به دنبال آن است که آنها را نیز گمراه کند و اگر نفس خود را مدیریت نکنیم شیطان به وسیله وسوسه و افکار منفی ما را گمراه خواهد کرد.


حجت الاسلام افشارمنش سوء ظن نسبت به بندگان خدا را از وسوسه های اجتماعی، برشمرد و ابراز کرد: عواملی که موجب خوشحالی شیطان می شود خوردن لقمه حرام، قهر و دشمنی بین ۲ برادر مسلمان، بخل ورزیدن، عصبانیت و خلوت با نامحرم است.


خطیب جمعه رودبار جنوب ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس و دوران دفاع گنجینه ای ارزشمند است که باید حداکثر استفاده را از آن ببریم، در طول ۲۰۰ سال گذشته در کشور ما هر گاه جنگی رخ داد، دشمنان قطعه ای از خاک ما را جدا کردند اما در جنگ ۸ ساله این اتفاق رخ نداد و عزت کشور حفظ شد.


وی تصریح کرد: معنویت دفاع مقدس موجب تربیت جوانانی شد که همچون عارفان ره صد ساله را یک شبه طی کردند، دشمن ما به مدرن ترین سلاح های روز دنیا مجهز بود و ما در جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی و حقانیت خود را به جهانیان ثابت کردیم.


حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: وصیت نامه شهدا، رفتن به زیارت قبور شهدا و دیدار با خانواده شهدا از جمله عواملی است که نشان از پیروی راه شهدا دارد.


امام جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: امام خامنه ای (مدظله) برای بازگرداندن اعتماد مردم خطاب به دولت سیزدهم توصیه به حضور مستمر بین مردم، اجرای عدالت، ضد فساد بودن و استفاده از مدیران جهادی کردند.


وی تاکید کرد: شاخصه های مدیر جهادی، نفوذناپذیر، کار و تلاش برای او مقدس است و وقت و زمان برای او معنا ندارد و به ظرفیت‌های بومی و محلی اتکا دارد.


حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: حضور ناو ارتش در نیم کره شمالی مقتدانه بوده و این سفر طولانی ترین سفر دریایی ایران است.


خطیب جمعه رودبار جنوب در خاتمه عنوان کرد: متاسفانه با وجود کرونا در طول این ۲ سال آموزش ما آسیب دیده و امسال باید این مسئله جبران شود و در کنار آموزش مسئله مهم تربیت را نیز باید مدنظر قرار بدهیم.

کد خبر 1095353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha