تلاش دولت سیزدهم برای خنثی کردن تحریم ها موثر است

آیت الله دژکام گفت: باید تلاش شود تا تحریم ها خنثی شود و راه های خنثی کردن تحریم های جهانی را پیدا کنیم سفرهای ریاست جمهور دولت سیزدهم به کشورهای دیگر و فروش سوخت به لبنان از شمار این اقدامات موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 26 شهریور) در خطبه های نماز جمعه شیراز با تاکید بر اهمیت انجام امور برای خدای متعال گفت: مومنان واقعی افرادی هستند که برای خدای متعال تمام امور را در سرسار زندگی خود انجام می دهند و حتی نماز خواندن مومن نیز باید برای خدا باشد.

امام جمعه شیراز افزود: لازم است تا همگان به لطف خدا از خواب غفلت بیدار شوند و مسلمانی و نظام اسلامی از نعمات ویژه خدای بزرگ است و باید قدر و جایگاه مسلمانی دانسته شود و نعمات خدا را نباید وارونه کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: تلاش برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و دین خدا نعمت بزرگی است و مبارزه با فرهنگ کفر سعادتی است که نصیب همگان نمی شود.

وی با اشاره به اهمیت شکر گزاری از خدای بزرگ بیان کرد: نعمات خداوند متعال با سپاس و قدر دانی آنها افزایش خواهد یافت و پیامبر اسلام (ص) همواره شکر گزاری را در اولویت داشتند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: انسان هر چه گناه کند به خودش ضرر رسانده و ظلم کرده است و لازم است از کوچک شمردن گناهان بپرهیزیم و استغفار کنیم.

وی ادامه داد: باید از خدا بخواهیم قبل از اینکه فرصت ما تمام شود ما را ببخشد و با گناه راهی آخرت نشویم و گمان نکنیم همواره فرصت زیادی برای طلب آمرزش و عفو داریم.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس مسیری بود که برای رضای خدا و رساندن پرچم اسلام به دستان مبارک امام زمان (عج) طی کردیم.

امام جمعه شیراز افزود: دفاع مقدس نعمت دیگری بود که خدا در اختیار ما برای حفظ نظام بود و بسیاری برای این تلاش والا به مقام والای شهادت رسیدند و جانبازان مایه افتخار ما هستند.

وی اضافه کرد: در این ایام بازگشایی مدارس و حوزه های علمیه را خواهیم داشت و شیراز همواره دارالعلم بوده و شخصیت های بزرگی در فقه، حکمت و علم در شیراز داشته و داریم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: حوزه های علمیه فارس در حوزه خواهران و برادران همواره در امور مختلف فعالیت خوبی در جهاد اسلامی داشته اند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: روز شروع به کار مدارس را پیش رو داریم و مدارس محل تربیت هستند و تربیت نسل جدید اهمیت فراوانی دارد و آموزش ابتدایی در این میان مهم است و پرورش بر آموزش در دوران ابتدایی اولویت دارد و مربیان باید دلسوزانه به امر پرورش توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: معلمان ما در آموزش مجازی تلاش موثری داشته اند و پاداش بزرگی نزد خدای متعال برای آموزش و پرورش نونهالان و دانش آموزان دارند.

آیت الله دژکام با اشاره به فعالیت دولت جدید گفت: ورود افراد تازه نفس برای انجام امور در سطح ملی در دولت سیزدهم به میدان آمده اند و در همین ابتدای کار شاهد اقدامات خوبی از دولت جدید بوده ایم.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا تحریم ها خنثی شود و راه های خنثی کردن تحریم های جهانی را پیدا کنیم و ایران از قدیم با چین و دنیای شرق ارتباط خوبی داشته اند و سفرهای ریاست جمهوری به کشورهای دیگر و فروش سوخت به لبنان از شمار این اقدامات موثر است.

 

کد خبر 1095389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha