به دنبال تولید یک گفتمان جدید در مدیریت فرهنگی هستیم

حجت‌الاسلام فردآقایی با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: با تشکیل این قرارگاه‌ها رویکرد مجموعه، رویکرد جهادی و عملیاتی‌تر خواهد بود و اساساً به دنبال تولید یک گفتمان جدید در مدیریت فرهنگی هستیم.

«حجت‌الاسلام احسان فردآقایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به وضعیت فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور اظهار کرد: وضعیت فعالیت‌های فرهنگی در شرایط خاص قرار گرفته و در این راستا رهبر معظم انقلاب از همان اواسط دهه ۷۰ به موضوع تهاجم فرهنگی اشاره کردند و سپس کم کم عبارات شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را در واژگان مقام معظم رهبری می‌بینیم و به تازگی شاهد این هستیم که فرمودند ما در یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: برای اینکه بتوانیم قدرت عملیاتی و سطح فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی را در سطح استان بالاتر ببریم و هم مجموعه اداره تبلیغات اسلامی خوزستان را چابک‌سازی کنیم و هم متناسب با ماموریت‌های فرهنگی بتوان انعطاف‌های لازم را در برگزاری و‌ اجرای مجموعه فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم، باید موضوع را در قالب قرارگاه‌های فرهنگی به جد دنبال کنیم.

 

وی اضافه کرد: البته در این زمینه مسئله فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی تغییر ماهوی پیدا نخواهد کرد، بلکه رویکرد مجموعه، رویکرد جهادی و عملیاتی‌تر خواهد بود و اساساً به دنبال تولید یک گفتمان جدید در مدیریت فرهنگی هستیم.

 

جانشین قرارگاه‌های فرهنگی استان خوزستان تصریح کرد: بعد از اینکه قرارگاه‌های فرهنگی را تشکیل دادیم طبیعتاً کار، از حالت یک کار سیستماتیک و اداری خارج می‌شود و با انعطاف‌هایی که در قرارگاه‌های فرهنگی وجود دارد، راندمان کاری در حوزه‌های فرهنگی بالاتر خواهد رفت.

 

وی ابراز کرد: این قرارگاه‌ها از ابتدای سال جاری در حال کار بودند و از ۶ ماهه دوم سال، دوران آزمایشی و پایلوت خود را گذراندند و به طور جد به عملیات در سطح استان خواهند پرداخت.

 

حجت‌الاسلام فردآقایی در توضیح موضوع فعالیت و ماموریت این قرارگاه‌ها بیان کرد: قرارگاه‌ها مختلف هستند؛ قرارگاه تشکل‌های دینی متکفل برنامه‌های هیئات مذهبی و مجموعه ظرفیت‌های مرتبط با اداره کل تبلیغات است، قرارگاه تبلیغ، متکفل مسئله تبلیغ و به‌روزرسانی و اعزام و ارتقای سطح شبکه تبلیغی استان، قرارگاه مقابله فرق و نحله‌های انحرافی متکفل مباحث اعتقادی و ارتقابخشی به مجموعه فعالیت‌های اعتقادی در حوزه مقابله نرم با فرق ضاله و قرارگاه رسانه و عملیات‌های ویژه رسانه‌ای متکفل مباحث مختلفی در حوزه رسانه خواهد بود.

 

وی بیان کرد: قرارگاه امور بانوان به شکل ویژه و تخصصی به فعالیت‌های حول بانوان می‌پردازد، قرارگاه توزیع اقلام فرهنگی که جنبه پشتیبانی از مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی را در استان خواهد داشت، قرارگاه مدارس و امور تربیتی که به مسئله مباحث فرهنگی در مدارس صدرا می‌پردازد، قرارگاه مساجد که مجموعه فعالیت‌های مساجد استان را رهبری خواهد کرد، قرارگاه ارتقای توانمندی‌های بینشی و‌ نگرشی اقشار تأثیرگذار، قرارگاه قرآنی و قرارگاه هنر متعهد با محوریت حوزه هنری دیگر قرارگاه‌ها هستند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به ضرورت توجه بیش از پیش به مباحث فرهنگی حاشیه اهواز، قرارگاه حاشیه اهواز به‌عنوان یک قرارگاه مجزا فعالیت خواهد کرد.

 

وی ابراز امیدواری کرد با ادامه سیاست جدید بتوانیم مقداری به چابک سازی و عملیات محورتر کردن فعالیت‌های اداره‌کل کمک کنیم و یاد آور شد: فرماندهان این قرارگاه‌ها از مسئولان داخلی اداره تبلیغات اسلامی استان هستند و شبکه‌های مردمی مرتبط با این قرارگاه‌ها هر یک به تناسب فعالیت خود با این قرارگاه‌ها مرتبط می‌شوند.

 

کد خبر 1095483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha