۸۰ درصد مددجویان مقیم مراکز بهزیستی قزوین واکسینه شدند

وارثی گفت: ۸۰ درصد مددجویان مقیم در مراکز شبانه روزی بهزیستی قزوین علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌ اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، «علیرضا وارثی» بیان کرد: علاوه بر این تعداد، ۷۰ درصد از کارکنان مراکز بهزیستی استان قزوین هم تا به امروز واکسینه شده اند که سعی می کنیم با توجه به هماهنگی های انجام شده این افراد به صورت کامل واکسینه شوند.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: بهزیستی استان قزوین دارای ۲۵ مرکز نگهداری به صورت شبانه روزی در حوزه مراکز روان، معلولین جسمی حرکتی، ذهنی و سالمندان است و در مجموع حدود ۹۲۵ نفر مددجو در مراکز شبانه روزی استان  نگهداری می شوند.

 

وی ادامه داد: مهم ترین فعالیت های بهداشتی این مراکز در روزگار کرونا در کنار ایفای مسئولیت های قبلی انجام تست های تب سنجی و اکسی متری مددجویان و کارکنان به صورت روزانه و همچنین ضد عفونی کردن مراکز طبق دستورالعمل های ابلاغی سازمان و ستاد کرونا استان است.

 

وارثی اضافه کرد: در زمینه پر کردن اوقات فراغت مددجویان مانند گذشته انجام فعالیت هایی مانند بازی های فکری، مطالعه، ورزش و مشاهده برنامه های تلوزیون و موسیقی در دستور کار قرار دارد ولی با توجه به اینکه در این ایام ملاقات ها ممنوع شده، در صورت ضرورت با حفظ فاصله و با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی این امر انجام می شود.

 

وی اظهار کرد: در زمینه واکسیناسیون مددجویان غیر مقیم که دارای پرونده معلولیت هستند، هم مکاتبات لازم با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و تمامی این افراد بدون در نظر گرفتن شرایط  سنی صرفا با  ثبت نام در سامانه سلامت و ارائه مدارک شناسایی و کارت معلولیت به شرط حضور در مراکز واکسیناسیون، واکسینه شده اند.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: از زمان شیوع کرونا براساس دستورالعمل‌های ارسالی از بهزیستی کشور، در مناطق سفید ۷۰ درصد، در مناطق زرد ۵۰ درصد  و در مناطق قرمز  ۲۰ درصد توانخواهان در مرکز حضور داشته و همه مراکز موظف به ارائه خدمات به افراد حاضر در مرکز و آموزش از راه دور به توانخواهان در منزل هستند.

 

کد خبر 1095563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha