هدایتگری قرآن کریم در تمام اعصار و قرون جاری است

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه هدایتگری قرآن کریم در تمام اعصار جاری است، گفت: برگزاری مسابقات بستر مناسبی برای تشویق علاقمندان در این عرصه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و چهارمین مسابقات قرآن با بیان اینکه قرآن کریم ظلمت شکن است، اظهار کرد: با گذشت زمان نورانیت و درخشش قرآن کم نشده و نخواهد شد.

 

آیت الله علی خاتمی ادامه داد: هدایتگری قرآن کریم در تمام اعصار جاری است و از اینرو یکی از نام های قرآن«هدی للناس» می باشد.

 

وی با یادآوری اینکه بعد از انقلاب اسلامی توجه به قرآن و آموزه های آن بیشتر شده است، گفت: برگزاری مسابقات قرآن بستر مناسبی برای تشویق علاقمندان در این عرصه است.

 

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: افزایش کمی و کیفی شرکت کنندگان در این مسابقات نشان از رشد اقبال و علاقه مندی به قرآن در جامعه دارد.

 

در ادامه مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف 600 نفر از استان زنجان شرکت کردند.

 

حجت الاسلام مختار کرمی ادامه داد: از این تعداد ۱۳۰ نفر پس از برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند.

 

وی افزود: این مسابقات در هشت رشته ترتیل و حفظ ۵ -۱۰-۲۰ جزء و حفظ کل، رشته های  قرائت ترتیل و تحقیق، اذان و دعاخوانی برگزار شد و نفرات برتر هر یک از این رشته ها به مرحله کشوری مسابقات راه بافتند.

 

کد خبر 1095627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha