سومین کنفرانس علمی بین المللی  فتوای دفاع مقدس با شعار « المرجعيّه الدينيّه حصنُ الأمّه الإسلاميّه»

کمیته نظارتی کنفرانس فتوای دفاع مقدس محورهای سومین کنفرانس علمی بین المللی فتوای دفاع مقدس با شعار « المرجعيّه الدينيّه حصنُ الأمّه الإسلاميّه» را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، کمیته نظارتی کنفرانس فتوای دفاع مقدس اعلام کرد: سومین کنفرانس علمی بین المللی با شعار «المرجعيّةُ الدينيّةُ حصنُ الأمّة الإسلاميّة»(مرجعیت دینی دژ امت اسلامی) و با عنوان « فتاوى الدفاع المقدّسة بين الماضي والحاضر، المرجعان سماحة السيد السيستاني(دام ظلّه الوارف) والشيخ فتح الله الأصفهاني(قُدّس سرُّه) تشابه الأهداف واختلاف الأساليب» در 17 ژوئن 2022 میلادی برگزار می شود.

این کمیته از پژوهشگران، محققان و متخصصان برای مشارکت در این کنفرانس که با نظارت و به همت آستان مقدس عباسی برگزار می شود، دعوت به عمل آورد.

 

این کنفرانس در پنج محور برگزار می شود که شامل وضعیت دو فتوا: مطالعه متوازن در ابعاد سیاسی، اجتماعی و روحی و روانی هر کدام از آنها، بررسی مبانی حقوقی این دو فتوا از نظر حقوقی، قانونی و معرفت شناختی، قرائت های متفاوت این دو فتوا در سطح داخلی، عربی و جهانی و تاثیر این قرائت ها در نشان دادن تاثیر مرجعیت دینی و گفتمان ملی آن در حفظ صلح داخلی ومدنی، ارزش های اخلاقی، تربیتی و ادبی در توصیه های آیت الله سیستانی و بررسی این ارزش ها و تاثیر آنها در ساخت شخصیت ملی موثر و حفظ باقت ملی براساس گفتمان دینی و قتل عامل اسپایکر و قرائت قانونی و حقوقی و اجتماعی و روحی این کشتار است.

 

این کمیته درباره شرایط شرکت در این کنفرانس اعلام کرد: پژوهشگر باید به روش تحقیق علمی و مراحل شناخته شده بین المللی پایبند باشد و پژوهش یا مقاله باید به یکی از زبان های عربی یا انگلیسی نوشته شده باشد. این پژوهش یا مقاله به صورت چاپی روی کاغذ A4 به مراه یک نسخه سی دی در 15 تا 30 صفحه با فونت Simplified Arabic و با اندازه 14 ارایه شود . پژوهشگران می توانند مقاله یا پژوهش خود را به پست اینترنتی این کنفرانس Email:fatwaa@alameedcenter.iq ارایه دهند.

 

همچنین باید خلاصه مقاله در حدود 500 کلمه و به دو زبان عربی و انگلیسی باشد. پژوهشگر باید به محورهای اعلام شده متعهدباشند.

آستان مقدس عباسی مسئولیت اسکان و حمل و نقل و پذیرایی افراد منتخب برای شرکت در این کنفرانس را برعهده دارد. مقالات پذیرفته شده در نسخه مخصوص این کنفرانس چاپ خواهد شد.

آخرین مهلت دریافت خلاصه مقالات یکم مارس 2022 میلادی و آخرین مهلت دریافت پژوهش ها یکم آوریل 2022 میلادی خواهد بود.

کد خبر 1095630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha