مادران شهدا با تربیت صحیح فرزندان خود نهال انقلاب را مستحکم کردند

حجت الاسلام دالوند پور با اشاره به اینکه خانواده معظم شهدا اسوه صبر و مقاومت هستند، افزود: مادران شهدا با تربیت صحیح فرزندان خود نهال انقلاب را مستحکم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « پیمان دالوند پور» در مراسم گرامیداشت یادو خاطره مادر شهید داوود علی پناه، اظهار داشت: حقیقتا شهر خرم اباد یک مادر معنوی را از دست داد.

معاون تهذیب حوزه علمیه صادقیه خرم آباد و امام  جماعت مسجد امام حسن عسکری، با اشاره به اینکه خانواده معظم شهدا اسوه صبر و مقاومت هستند، افزود: مادران شهدا با تربیت صحیح فرزندان خود نهال انقلاب را مستحکم کردند.

وی  با بیان اینکه خانواده معظم شهدا اسوه ایثار و شهامت هستند، خاطرنشان کرد: خون شهدا نهال انقلاب را مستحکم کرد.

حجت الاسلام دالوند پوربا گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی پناه و مادر این شهید والا مقام، ادامه داد: مادر شهید علی پناه، مادری با غیرت و با شهامت بود که فرزندان  دلیر و شجاعی  را تربیت کرده  است.

وی با طرح این سوال که چگونه مثل یک شهید از دنیا برویم، به روایتی از نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام اشاره کرد و افزود: اگر کسی سه ویژگی داشته باشد و در رختخواب بمیرد به عنوان شهید از دنیا رفته است.

حجت الاسلام دالوند پور افزود: گاهی می شود انسان به مرگ طبیعی بمیرد اما ثواب شهید را ببرد مثلا در روایت داریم کسی که شهوت و خشمش را کنترل کند با شهدا محشور می شود، یا کسی که زیاد سوره قدر بخواند.

وی ادامه داد: حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: هر کس در رختخواب بمیرد ولی سه ویژگی داشته باشد، شهید مرده است؛ حق خدا، حق پیغمبر صلی الله علیه و آله و حق اهل بیت علیهم السلام را رعایت کند. حق خدا بندگی است، حق پیغمبر صلی الله علیه و آله رعایت سنتش است و حق اهل بیت علیهم السلام محبت و اطاعت آنهاست.

حجت الاسلام دالوند پور اذعان داشت: در حدیث داریم که اگر کسی مرتب از خدا شهادت را صادقانه بخواهد اگر در رختخواب یا تصادف یا طریق دیگری از دنیا برود خدا او را شهید حساب می کند که به آنان شهید حکمی گفته می شود ثواب شهادت را دارد اما جایگاهش متفاوت با شهید است.
 

وی با اشاره به قسمتی از متن وصیت نامه داوود علی پناه، افزود: در این وصیت نامه آمده است، عجیب است حال کسانیکه میدانند روزی خواهند مرد و در محضر الهی حاضر خواهند شد و باز هم به‌دنبال گناه و معصیت و سرپیچی احکام خداوند میروند.

گففتنی است، در ادامه این وصیت نامه آمده است: افسوس، افسوس از چنین حال نکبت‌باری که انسان بایستی فردای روز قیامت در پیشگاه معبود خود خجالت‌زده و شرمسار شود و نامه اعمال به دست چپ انسان داده شود.
همچنین در این وصیت نامه آمده است: از کثرت دشمنان اسلام در مقابل جمع قلیل خود نهراسید زیرا خداوند در قرآن‌کریم میفرماید به یاری خدا گروهی اندک بر سپاهی بسیار غالب آمده و خدا یار و معین صابران است.

همچنین در وصیت نامه شهید آمده است: اگر حکمت خداوند براین استوار بود که در عصر امام حسین(ع) نباشیم تا در کنار آن امام بزرگوار کشته شویم امروز نیز در کنار بزرگ‌مردی از همان نسل قرار گرفته‌ایم و بایستی تا آخرین قطره خون یار و معین او باشیم دشمنان دنیا و آخرت‌باخته‌اش بدانند که امام هرگز تنها نمیماند حتی اگر تمامی ما کشته شویم امام نیز خدا را دارد.

اگر از کوه بپرسی که خمینی کیست گوید از من استوارتر، از دریا بپرسی گوید از من خروشان‌تر، اگر از امت بپرسی گوید نور چشم ماست و اگر از خودش بپرسی گوید طلبه خدمتگزاری بیش نیستم.

خداوندا! ما را کمک کن تا حق خودت را که این‌چنین رهبری را برای ما قرار دادی ادا کنیم و خدایا ما را کمک کن تا حق این امام بزرگ را ادا کنیم به‌نظر این بنده حقیر درگاهت ادا کردن حق چنین نعمتی کاری بسیار دشوار است.

رزمندگان عزیز خداوند غرور در هنگام نبرد با کفار را دوست دارد، مبادا در مقابل کفار بی‌‌غیرت غرور مقدستان شکسته شود با غرور و شهامت و عشق به شهادت و یقین به پیروزی یورش برید و دگر بار آن‌چنان گرد و غباری در دیار کفر به پا کنید تا دشمنان متوجه خشم خداوند که به‌وسیله شما نمایان شده است بشنوند.

پدرر جابربن عبدالله انصاری در جنگ اُحد شهید شد و در کنار حمزه او را دفن کردند،جابر در آن جنگ 14 ساله بود، گریه کنان نزد پیغمبر صلی الله علیه و آله آمد و حضرت به او فرمود: جابر! پدر تو در روز قیامت مثل انبیاء با خدا مستقیم صحبت می کند برای پدرت غصه نخور.

مقام شهادت به قدری بالاست که اولیای خدا از خدا تقاضای شهادت می کردند یکی از دعاهای امام صادق علیه السلام این بود: خدایا مرا در راه خودت شهید کن.
هدایتان را نزد خدا وسیله قرار دهید و با آنها صحبت کنید پیغمبر صلی الله علیه و آله کنار قبر شهدای اُحد با آنها سخن می گفت، حضرت زهرا سلام الله علیها اولین تسبیح را از قبر شهید ساخت؛ حمزه سیدالشهدا و فقط خوردن تربت حضرت سیدالشهدا علیه السلام از بین خاکها مجاز است چون خون شهید و خون حضرت در آن ریخته شده است.

گفتنی است، این مراسم به همت پایگاه مقاومت بسیج امام حسن عسکری علیه السلام و کانون فرهنگی هنری عسکریین برگزار شد.

کد خبر 1095762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha