ویژه برنامه اربعین در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود

حجت الاسلام نقوی ضمن قدردانی از فضاسازی شهری با بیان اینکه حس اربعین باید در جامعه زنده بماند گفت: ویژه برنامه اربعین در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، حجت الاسلام و المسلمین « مهدی نقوی » در جلسه ستاد شئون فرهنگی با موضوع اربعین که امروز( شنبه، ۲۷ شهریور) در  در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: فضای اربعین فضای عجیب و غریبی است و وقتی انسان به سمت سیل خروشان جمعیت حرکت می کند، لذت می برد از اینکه در نقطه ای بایستد و جمعیت را تماشا کند که از همه ملیت ها در این مراسم حضور دارند.

 

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه هر چقدر کار فرهنگی در این زمینه انجام شود اما لطف خدا  و به برکت شهدا و دفاع مقدس است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی و جاماندگان از این مراسم، حس اربعین باید در جامعه زنده بماند زیرا آثار سیاسی، معنوی، فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذاری در جامعه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه چگونه در فضای جامعه حال و هوا و حس ناب اربعین تقویت شود، گفت: برنامه جامع روز اربعین از مزار شهدا تا مزار شهدای گمنام و شب اربعین نیز برنامه ریزی می شود در فضای مسجد جامع با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ای متناسب برگزار شود.

 

حجت الاسلام نقوی ادامه داد: هیئت های مذهبی در این زمینه خیلی تاثیرگذار هستند و باید در برنامه ها مشارکت داده شده و میدان دار باشند.

 

امام جمعه لنگرود ضمن قدردانی از فضاسازی شهری در این ایام خواستار بالابردن سطح کار فضاسازی شهری شد و خاطرنشان کرد: از فضاسازی به عنوان یک رسانه استفاده و نگاه تخصصی در این زمینه امری ضروری است و رسانه هم باید نسبت به این موضوعات حضور پررنگ تر و اثرگذارتر داشته باشد‌.

 

 

 

کد خبر 1095815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha