تمدید پروانه چرای دام عشایر فارس یک ضرورت است

بهرامی گفت: مراتع بستر مناسبی برای تولید هستند و تمدید پروانه چرای دام عشایر یک ضرورت است و در این میان برخورداری عشایر از طرح مرتعداری در کاهش تعرضات به مراتع نقش موثری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (شنبه 27 شهریور) با تاکید بر ضرورت تمدید پروانه چرای دام عشایر فارس در جمع خبرنگاران گفت: مراتع ضمن برخورداری از ارزش های زیست محیطی دارای ارزش های اقتصادی نیز هستند.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: مراتع بستر مناسبی برای تولید هستند و تمدید پروانه چرای دام عشایر یک ضرورت است و در این میان برخورداری عشایر از طرح مرتعداری در کاهش تعرضات به مراتع  نقش موثری دارد.

وی اضافه کرد: طرح مرتعداری تلفیقی برای عشایر به ایجاد مالکیت 15 تا 30 ساله منجر می شود که اقدام حمایتی موثری برای کاشت گیاهان دارویی، چاه مالداری، طرح گردشگری و ... برای عشایر است.

بهرامی تاکید کرد: در صورت عدم تمدید پروانه چرای دام، پروانه چرای دام بهره برداران عشایر استان ابطال خواهد شد و قابل استفاده نیست.

وی تصریح کرد: دامداران عشایر فارس و بهره برداران از مراتع استان برای قانونی بودن اقدامات خود باید برای تمدید پروانه طرح های مرتع داری اقدام کنند.

کد خبر 1095818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha