دستورات سخت اسلام بسیار بهتر از جور و ستم دشمنان است

آیت‌الله جاودان گفت: وقتی دستورات الهی و اسلامی امیرمومنان امام علی(ع) برای شما مسلمانان سخت می‌شود بر آن صبر کنید که به جور و ستم دشمنان گرفتار نشوید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمدعلی جاودان در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: روزی مردم مدینه نزد امیرمومنان امام علی(ع) آمدند و با فشار زیاد از او خواستند که خلافت را بپذیرد.

وی افزود: حضرت وقتی به خلافت رسیدند در خصوص باقی ماندن معاویه بر حکومت شام مخالفت کردند همین امر سبب درگیری و جنگ شد.

آیت‌الله جاودان بیان کرد: مسلمانانی که خواهان امیرمومنان امام علی(ع) بودند و ایشان را به مسند خلافت رسانده بودند در جنگ صفین و جنگ جمل ایشان را کمک کردند اما به مرور از امام خسته شدند. حضرت خطاب به مردم فرمودند که عدل شاید برای شما زحمت درست کند اما جور ده برابر آن برای شما زحمت دارد. شما به سختی عدل صبر کنید بسیار به نفع شما است در مقابل جوری که ریشه‌های شما را می‌سوزاند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هرکس امیرمومنان امام علی(ع) را نپذیرد به امثال حجاج ابن یوسف ثقفی گرفتار می‌شود، اظهار کرد: حجاج ۲۰ سال بر کوفه حکومت می‌کند. ۱۲۰ هزار نفر از محبان امیرمومنان امام علی(ع) در کوفه و اطراف آن را در بیابانی مقابل گرما، سرما، با آب و غذای بسیار نامناسب زندانی کرده بود که کشته شوند.

وی افزود: حجاج بن یوسف ثقفی آنقدر ظالم بود که باید یک نفر را جلوی چشم او سر می‌بریدند تا او نسبت به غذا میل پیدا کند. وقتی مهربانی، زحمات و عدالت امیرمومنان امام علی(ع) برای مردم خسته کننده شود مجبور می‌شوند خباثت و خونخواری امثال حجاج بن یوسف را تحمل کنند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه بنی‌امیه دین را بازیچه دست خود کرده بودند، گفت: به عنوان مثال در نماز عید، خطبه پس از نماز قرائت می‌شود اما چون مردم برای استماع خطبه نمی‌مانند بنی‌امیه خطبه را قبل از نماز عید می‌خوانند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وقتی دستورات الهی و اسلامی امیرمومنان امام علی(ع) برای شما مسلمانان سخت می‌شود بر آن صبر کنید که به جور و ستم دشمنان گرفتار نشوید، ابراز کرد: دوستان ‌امام حسن(ع) به ایشان زخم‌زبان می‌زدند که چرا با معاویه صلح کردی ایشان فرمودند صلح با معاویه برای حفظ جان شیعیان و اسلام بود اگر به جنگ با معاویه ادامه می‌دادم احدی از شیعه یا اثری از اسلام باقی نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) ده سال تمام ظلم و ستم بنی‌امیه و زخم زبان دوستان و برخی از شیعیان را تحمل کردند که اسلام حفظ شود.

 

کد خبر 1095823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha