۸ شهرستان چهارمحال و بختیاری از وضعیت قرمز کرونا خارج شد

شیرانی گفت: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هشت شهرستان استان از وضعیت قرمز و ۲ شهرستان از وضعیت نارنجی خارج شد.

«مجید شیرانی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: بر این اساس شهرستان ‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان، اردل، کیار، سامان، بن از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دادند و شهرستان کوهرنگ و خانمیرزا نیز در وضعیت زرد یا خطر متوسط شیوع کرونا قرار گرفتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روند کاهشی شیوع کرونا در این استان تداوم دارد، اظهار داشت: روند شیوع کرونا در استان همچنان کاهشی است و چنانچه این روند تداوم یابد در هفته‌های آینده شهرستان‌های بسیاری در وضعیت زرد قرار می‌گیرند.

 

شیرانی در ادامه از شناسایی ۲۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۲ بیمار بستری شدند و ۱۷۳ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

 

وی همچنین از فوت هشت بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: بر این اساس مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۵۱۸ نفر رسید و همچنان روند مرگ و میر ناشی از کرونا در استان زیاد است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۵۳ بیمار با حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۱۱ هزار و ۳۷۴ مورد تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در استان انجام شده است، افزود: بر اساس آن ۷۵ هزار و ۵۳۱ مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

 

کد خبر 1095925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha