راه‌اندازی بیش از ۱۴۰۰  پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها

مومنی از راه اندازی یک هزار و ۴۷۷ پایگاه به منظور جمع آوری کمک های مردمی در جشن عاطفه ها خبر داد.

«مجید مومنی» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی امسال نیز همچون سال های گذشته برای کمک به کودکان نیازمند، دست یاری به سوی خیرین و نیکوکاران دراز می کند تا بتواند با جمع آوری کمک های مردمی در کنار کمک های این نهاد گراه گشای بخشی از مشکلات این اقشار باشد و دانش آموزان نیازمند را نیز همچون سایر دانش آموزان به سوی کسب علم و دانش هدایت کند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده یک هزار و  477 پایگاه کمک‌های مردم استان مرکزی درجشن عاطفه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 200 مدرسه، 16 دفتر امداد و 261 مرکز نیکوکاری در استان مرکزی از  21 شهریور تا 11 مهرماه برای جمع آوری کمک‌های مردم خیری و نیکوکار استان مرکزی دایر شده است، افزود:  امید است امسال نیز همچون سنوات گذشته شاهد همدلی و همراهی هر چه بیشتر مردم در کمک به نیازمندان و محرومین باشیم.

 

هفت هزار و ۲۱۹ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان

 

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته 79 میلیارد ریال در جشن عاطفه‌های در استان مرکزی برای کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان نیازمند جمع آوری شد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال 144 میلیارد ریال در جشن عاطفه‌ها با مشارکت مردم خیر و نوع دوست استان کمک شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی همچین به کمک های نقدی و چگونگی واریز کمک های نقدی به منظور راحتی کار خیرین نیز اشاره کرد و گفت: خیرین و نیکوکاران می توانند برای مشارکت در جشن عاطفه‌ها، کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۱۴ برای کمک به نیازمندان واریز کنند.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه هفت هزار و ۲۱۹ دانش آموز و ۹۰۰ دانشجو در استان مرکزی از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بهره مند می‌شوند، اضافه کرد: هزینه های دولتی به تنهایی در پاسخگوی نیازهای این عزیزان نیست و ما از خیرین و نیکوکاران تقاضا داریم تا کمیته امداد را در کمک به این عزیزان یاری کنند.

 

کسب  رتبه دوم کشوری در پویش خیر و احسان

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی همچنین به فعالیت های خیرخواهانه این نهاد به ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها همه با کمک و همدلی و همکاری مردم خوب استان مرکزی بود که با کمک های نوع دوستانه رتبه دوم کشوری در پویش خیر و احسان را کسب کردیم.

 

مومنی افزود: توزیع ۵۰۰ هزار وعده غذایی گرم با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت مرکز بهداشت، توزیع ۳۵ هزار بسته غذایی با اعتبار قریب به ۲۵ میلیارد تومان در ایام محرم و صفر و همدلی و همکاری در سایر بخش ها به منظور کمک به آسیب دیدگان از کرونا از فعالیت های این نهاد بوده است.

 

وی اضافه کرد: امید است همواره شاهد همدلی و همراهی مردم مومن و نیکوکاران استان با این نهاد حمایتی باشیم چرا که هزینه های دولتی به تنهای پاسخگوی نیازهای نیازمندان نیست.

 

کسب رتبه دوم کشوری در پویش ملی ایران مهربان

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی پویش ملی ایران مهربان نیز اشاره کرد و گفت: استان مرکزی با حمایت ۴۰ هزار حامی از کودکان ایتام و محسنین رتبه دوم کشوری را در پویش ملی ایران مهربان را کسب کرد.

 

مومنی اضافه کرد: این همدلی و همراهی و حمایت خیرین و نیکوکاران از کودکان ایتام و محسنین جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی همچنین به برگزاری شور عاطفه ها با همکاری سپاه، صدا و سیما، آموزش و پرورش ، بسیج دانش آموزی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس رضوی، حامی یاران رضوی ، سازمان دانش آموزی و هلال احمر نیز خبر داد و گفت: شور عاطفه ها به منظور حمایت از دانش آموزان نیازمند از ۲۰ شهریور لغایت ۷ مهر ماه برگزار می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه کمک های جمع آوری شده در هر مدرسه توسط مسئولان خود مدارس بین دانش آموزان نیازمند که آینده سازان ایران اسلامی هستند توزیع می شود، ادامه داد: مدارس برخوردار نیز به عنوان همیار و معین کمک ها را در اختیار دانش آموزان مدارس کم برخوردار قرار می دهند.

 

تهیه و توزیع تبلت و گوشی هوشمند در بین دانش آموزان نیازمند

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس گفت: در شرایط که به واسطه شیوع این ویروس به وجود آمده و مدارس و دانشگاه ها به صورت مجازی برگزار می شود نیازهای دانش آموزان به گوشی هوشمند و تبلت بیشتر شده است.

 

مومنی اضافه کرد: تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته و در این راستا با همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران در سال گذشته ۱۵۰۰ تبلت دانش آموزی با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تهیه و در بین دانش آموزان تحت حمایت و نیازمند توزیع شد.

 

وی اضافه کرد: امید است امسال نیز شاهد همدلی و همراهی همه جانبه در راستای تهیه این وسایل برای دانش آموزان باشیم.

 

 همکاری 870 رابط فرهنگی با کمیته امداد در سطح استان

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت رابطین فرهنگی اشاره کرد و گفت: تعداد ۸۷۰ رابط فرهنگی در سطح استان با کمیته امداد همکاری دارند و با افتتاح مراکز نیکوکاری فرهنگی کمک های نوع دوستانه مردمی، هدفمند در جهت ادامه تحصیل آینده سازان میهن اسلامی هزینه می شود.

 

مومنی اضافه کرد: امسال نیز به مانند سنوات گذشته کمک هزینه تحصیلی  بین 7 هزار و 220 دانش آموز تحت حمایت استان توزیع می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: 88 هزار و 776 نفر در قالب 50 هزار خانواراز خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره‌مند هستند که توانمند سازی این خانواده ها در دستور کار این نهاد قرار دارد.

کد خبر 1095983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha