بهره‌مندی ۳۵۳۰ مددجوی کهگیلویه و بویراحمدی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ ای

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۵۳۰ نفر از مددجویان این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون از دوره‌ های آموزش فنی و حرفه‌ ای بهره‌ مند شده‌ اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «قباد مبشری» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از اولویت‌ های کاری این نهاد ترویج کارآفرینی و ارائه آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای به‌ منظور توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال پایدار برای آنان است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 530 نفر از مددجویان این نهاد با اعتبار بیش از 220 میلیون تومان از دوره‌ های آموزشی پایدارسازی توسعه طرح‌ ها، آموزش کارآفرینی، حرفه‌ آموزی دانش آموزان، کاریابی و مهارت‌آموزی بهره‌ مند شده اند.

 

وی نقش آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای را به‌ عنوان گامی مهم در توانمندسازی مددجویان دانست و اظهار کرد: نخستین گام برای توانمندی اقتصادی مددجویان، اشتغال بوده و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه‌ساز اشتغال پایدار مددجویان است.

 

مبشری با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار به استقلال اقتصادی مددجویان و خروج تدریجی آن‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد کمک می‌کند، ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ ای می‌ تواند در کوتاه‌ ترین زمان فرد را برای بازار کار آماده کند و بر همین اساس ارائه دوره‌ های آموزش فنی و حرفه‌ ای، در زمینه ایجاد اشتغال و افزایش تولید داخلی از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)کهگیلویه و بویراحمد به‌ کارگیری مددجویان از طریق مراکز کاریابی را یکی از برنامه‌ های حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد بیان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 263 نفر از مددجویان این نهاد با اعتبار 550 میلیون تومان از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شده‌ اند.

کد خبر 1095992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha