شهدای گمنام، میزبان جاماندگان اربعین در زنجان

مراسم پیاده روی خانوادگی اربعین از مسیر سدخاکی تا مزار شهدای گمنام زنجان عصر یکشنبه ۴ مهرماه با مشارکت ۲۰ مجموعه مردمی و موکب داران در زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مراسم پیاده روی خانوادگی اربعین از ساعت 5 عصر یکشنه 4 مهرماه از مسیر سد خاکی زنجان آغاز و تا مزار شهدای گمنام گاوازانگ زنجان برگزار می شود.

 

در این برنامه مردمی 20 مجموعه متشکل از مساجد، مجموعه های فرهنگی و قرآنی، پایگاه های مقاومت بسیج ، هیئات مذهبی و موکب داران مشارکت خواهند کرد.

 

در طول مسیر پیاده روی که به نیابت از شهدا انجام خواهد شد موکب‌داران مستقر خواهند شد که برگزاری برنامه های فرهنگی و پذیرایی از زائران را برعهده خواهند داشت.

 

در طول این مسیر برنامه های فرهنگی و غرفه های نقاشی برای کودکان پیش بینی شده است همچنین غرفه مشاوره برای خانواده ها دایر است.

 

از سوی آستان قدس رضوی در استان زنجان غرفه پزشکی با حضور 50 نفر از خادمیان پزشکی برای ویزیت زائران مستقر هستند.

 

کارت هایی به نیابت از شهیدان در بین زائران توزیع خواهد شد همچنین سربندهای مزین به نام امام حسین(ع)، یا مهدی و یازهرا نیز در بین زائران توزیع می شود.

 

در این برنامه فرهنگی  که تا نماز مغرب و عشاء روز دوشنبه 5 مهرماه ادامه دارد علاوه بر مراسم سوگواری و سینه زنی، زیارت اربعین و زیارت عاشورا توسط مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زنجان قرائت خواهد شد.

کد خبر 1096022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha