تربیت و آموزش ۸ هزار مربی مهدی یاور در ارتش

سرهنگ میدانی با بیان اینکه امسال ۱۶ مرکز دانشگاهی، آموزش درجه داری و آموزش سربازی تحت پوشش معارف مهدویت قرار می گیرند گفت: تربیت و آموزش ۸ هزار مربی آشنا به مباحث مهدویت در ارتش آغاز شد.

سرهنگ مهدی میدانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های مهدویت در ارتش گفت: در موضوع مهدویت در بخش عترت مدیریت قرآن و عترت ارتش موضوعات مهدویت، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و حدیث از موضوعات مهم و قابل توجه است. موضوع مهدویت از سال گذشته احساس نیاز شد و بیش از 200 مربی آشنا به مباحث مهدوی که زمینه این کار را داشتند از میان روحانیون و اساتید قرآن در مجتمع یاوران مهدی قم آموزش دیدند و مقرر شد در ادامه دوره مجازی برای آنها تدوین شود و مدرک این دوره به آنها اهدا شود و هر کدام از این مربیان 40 مربی دیگر را آموزش دهند و جمعا 8 هزار مربی مهدی یاور در ارتش تربیت شوند و در خانواده ها و در میان کارکنان حضور یابند و مباحث مهدویت را با موضوعات مورد نیاز و متناسب با مخاطب آموزش دهند.

 

رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: امسال برای آنکه افراد بیشتری در این دوره ها شرکت کنند به این نتیجه رسیدیم که مراکز آموزشی و دانشگاهی تحت پوشش معارف مهدویت قرار دهیم و 16 مرکز دانشگاهی و آموزش درجه داری و آموزش سربازی را تحت پوشش قرار دادیم .

 

وی گفت: اکنون بیش از 12 مرکز دانشگاهی، درجه داری و سربازی تحت پوشش این معارف و آموزش ها قرار دارند و در شهرک ها نیز از این اساتید دعوت کردیم و به مباحث متنوع و مورد نیاز در موضوع مهدویت مانند مهدویت و انقلاب اسلامی، مهدویت و ولایت فقیه، مهدویت و فرهنگ انتظار و موضوعات مورد نیاز پرداختند.

 

سرهنگ میدانی اظهار کرد: در مجموع 60 هزار نفر از نیروها و مراکز آموزشی تحت پوشش آموزش های مهدوی در گام اول قرار می گیرند که نقطه عطفی در برنامه های عترت ارتش است. این برنامه ها به شدت مورد استقبال قرار گرفته و جوانان رضایت خاطر خود را از این برنامه ها اعلام کردند. فهم قشر جوان در موضوع امام و امام شناسی بسیار افزایش یافته و به معارف جدید دست یافتند که قطعا در تربیت آنها اثرگذار است.

 

وی ادامه داد: ما همه باید برای ظهور امام زمان بسترسازی کنیم و این بسترسازی برای ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج) را باید از خودمان شروع کنیم و به این نتیجه رسیده ایم که بهترین طیف در این موضوع جوانان هستند که جویای شناخت، فهم و درک در موضوع مهدویت هستند و بازخورد خوبی از این موضوع گرفته ایم.

 

وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه های مهدوی تجارب خود را در اختیار تمام سازمان ها قرار داده و از تجربیات سایر سازمان ها و منابع و متونی که در اختیار آنها قرار دارد، استفاده کند و در جهت پیشبرد حوزه بسیار مهم مهدویت به کار بگیرد.

کد خبر 1096075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha