مسلمانان در یادگیری و نقل حدیث اهل‌بیت(ع) تلاش کنند

آیت‌الله شبستری گفت: مسلمانان باید در یادگیری و نقل حدیث اهل‌بیت(ع) تلاش کنند احادیث آنها علم الهی است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محسن شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از آغاز درس خارج فقه حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی طی سخنانی گفت: امام صادق(ع)  می‌فرمایند کسی که حدیث فراوان بلد است و آن را برای دیگران بیان می‌کند بهتر است از هزار عابدی است که فقیه و دین‌شناس نیست.

وی افزود: کسی می‌تواند تفقه در دین داشته باشد که به استنباط احکام از منابع اصلی بپردازد.

آیت‌الله شبستری اظهار کرد: از این روایت امام صادق(ع) استنباط می‌شود که مسلمانان باید در یادگیری و نقل حدیث تلاش کنند و معارف دینی را فرابگیرند که دین شناس شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روایت باید از منابع اصلی یعنی از ناحیه قرآن و ائمه اطهار(ع) باشد، ابراز کرد: سرچشمه همه علوم از ناحیه خاندان اهل بیت(ع) است. امام باقر(ع) می‌فرمایند شرق و غرب را درنوردید و دنیا را بگردید علم صحیح نمی‌توانید پیدا کنید مگر اینکه از سوی اهل‌بیت(ع) صادر شده باشد.

استاد درس خارج فقه با تاکید بر اینکه علوم صحیح از ناحیه اهل‌بیت(ع) است، گفت: اهل‌بیت(ع) عالم به ماکان و یکون هستند و هر چه می‌فرمایند از ناحیه خود نیست بلکه از طرف منبع العلوم یعنی خداوند است. به علت کثرت اعتقاد و ایمان خداوند علم را در قلب آنها جوشانده بود.

آیت‌الله شبستری در پایان خاطرنشان کرد: عمل به دستورات قرآن و احادیث اهل‌بیت(ع) وظیفه جامعه اسلامی است.

کد خبر 1096116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha