توجه به مهندسی فرهنگی موجب افزایش اثرگذاری فعالیت ‌های مساجد می شود

حجت الاسلام محمدی بابیان اینکه توجه به مهندسی فرهنگی موجب افزایش اثرگذاری فعالیت ‌های مساجد می شود گفت: برای ارتباط نسل جوان و به ویژه کودکان با مسجد باید با ادبیات خاص آنان آشنا شد و بر اساس ذائقه آنان معارف دینی و توحیدی را تدوین کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «علی محمدی» در آیین اختتامیه اوقات فراغت که به میزبانی کانون فرهنگی هنری «فاطمه الزهرا (س)» شهر وردنجان در محل آستان مقدس امامزاده سید بهاءالدین محمد (ع) روستای شیخ شبان برگزار شد، توجه به مهندسی فرهنگی موجب افزایش اثرگذاری فعالیت ‌های مساجد می شود.

 

امام جمعه شهر وردنجان ادامه داد: مساجد از دیرباز میزبان نمازگزاران است و به‌عنوان سنگر و پایگاه فرهنگی برای حضور و فعالیت کودکان، جوانان و نوجوانان از کلاس ‌های هنری و فرهنگی گرفته تا جلسات هم‌اندیشی و اجرای فعالیت های گروهی، محسوب می شود.

 

وی اذعان داشت: هرقدر تلاش متولیان برای اجرای برنامه های فرهنگی هدفدار، آگاهی بخش، جذاب و مطلوب قشر نوجوان و جوان جامعه در مساجد بیشتر، ناکامی دشمن در جنگ نرمی که در پیش گرفته به مراتب بیشتر است.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: توجه به‌ اوقات فراغت از فعالیت‌ های بسیار مهم کانون ‌های فرهنگی هنری است چرا که نوجوانان و جوانان جذب مساجد می شوند.

 

وی بابیان اینکه توجه به مهندسی فرهنگی موجب افزایش اثرگذاری فعالیت ‌های مساجد می شود گفت: برای ارتباط نسل جوان و به ویژه کودکان با مسجد باید با ادبیات خاص آنان آشنا شد و بر اساس ذائقه آنان معارف دینی و توحیدی را تدوین کرد و به تربیت نسل جوان پرداخت.

 

امام جمعه شهر وردنجان خاطرنشان کرد: اصل مهم در شکل دهی برنامه‌های دینی برای جوانان و نوجوانان، شادی، نشاط، شور و هیجان در برنامه‌های مساجد است تا آنان با شور و اشتیاق به طرف مساجد هدایت شوند.

 

به گفته وی برای ارتباط نسل جوان و به ویژه کودکان با مسجد باید با ادبیات خاص آنان آشنا شد و بر اساس ذائقه آنان معارف دینی و توحیدی را تدوین کرد و به تربیت نسل جوان پرداخت.

 

خاطرنشان می شود: در طرح «تابستانه فهما» که به میزبانی کانون فرهنگی هنری «فاطمه الزهرا (س)» شهر وردنجان در محل آستان مقدس امامزاده سید بهاءالدین محمد (ع) روستای شیخ شبان برگزار شد، «محمدرضا مظاهری» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، حجت الاسلام «محمد کریمی» مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، «محسن کریمی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بن، «محمدباقر تاجی» فرمانده حوزه مقاومت بسیج وردنجان، «جواد شریف زاده» شهردار و «مسلم مولوی» رئیس شورای اسلامی شهر وردنجان، مربیان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد حضور داشتند.

 

کد خبر 1096117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha