استاد فرهیخته زبان و ادبیات فارسی کاشان درگذشت

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی از درگذشت پیشکسوت ادبیات کاشان و بنیانگذار رشته زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه خبر داد.

جواد دهقانی آرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: استاد عباس بهنيا از استادان پيش کسوت ادبیات کاشان همزمان با روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان افزود: این استاد ادبیات بنیانگذار رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان بود و از سال ١٣۶۴ مسئولیت تاسيس گروه زبان و ادبيات فارسي را بر عهده داشت و تا سال  ١٣٧٧ مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه بود.

 

دهقانی ادامه داد: تصحيح ديوان سنجر کاشاني و رباعيات بابا افضل مرقي از فعالیت های پژوهشي استاد بهنیا بود که با همکاري استادان ديگري مانند مرحوم استاد فيضي و استاد حسن عاطفي منتشر شد.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان خاطر نشان کرد: رحلت این استاد بزرگ ادبیات معاصر کشورمان با روز شعر و ادب پارسی ایران مقارن شد و این بهانه ای خواهد شد تا همه ساله در ٢٧ شهریور ماه یاد ایشان زنده نگه داشته شود.

 

دهقانی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر این استاد ساعت ۱۷ عصر روز یک شنبه ۲۸ شهریور با حضور علاقه مندان به فرهنگ و ادب و مردم دارالمؤمنین کاشان از حسینیه آیت الله رضوی (چهل تن) به طرف مزار فیض برگزار خواهد شد./

کد خبر 1096179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha